14:43 - May 13, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • در نشست شورای فرهنگی مطرح شد؛
    بسیج تمامی امکانات برای سال تحصیلی پرنشاط و آرام در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

در نشست شورای فرهنگی مطرح شد؛
بسیج تمامی امکانات برای سال تحصیلی پرنشاط و آرام در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

کیمیای شمال – در نشست شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت بسیج همه امکانات و استعداد موجود به جهت آغاز سال تحصیلی پرنشاط و آرام در مراکز دانشگاهی تأکید شد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ نشست شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی – مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، جمعی  از معاونین و مدیران و همچنین تشکل‌های دانشجویی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: تمام زیرساخت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید برای فراهم کردن محیط آموزشی پرنشاط و آرام فراهم شود.
وی با اشاره به موضوع دانشجویان جدیدالورود، افزود:  آموزش‌های توجیهی دانشجویان در سال تحصیلی جدید باید با رویکرد تقویت حسن ارتباط دانشجو با استاد و همچنین دانشگاه با خانواده‌ها باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بهسازی و ترمیم بخشی از خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه، گفت: خوشبختانه آماده‌سازی محیط‌های دانشگاهی و همچنین خوابگاهی و رفاهی دانشگاه از ماه‌ها پیش آغازشده و به‌زودی آماده استفاده دانشجویان می‌شود.
دکتر آشوبی با تأکید بر تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌های میدانی بر عرصه‌های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: تمامی اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آستانه سال تحصیلی جدید مکلف بر حضور میدانی مستمر در واحدهای آموزشی و دانشکده‌ها و رفع نواقص احتمالی در پی آن هستند.
وی با بیان اینکه دانشجویان امانتی در دست دانشگاه هستند و باید نسبت به آن‌ها همچون فرزندان خود برخورد کنیم، گفت: مسئولان دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی باید با دانشجویان همان‌گونه که با فرزندان خود برخورد می‌کنند، رفتار نمایند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ارتباط تنگاتنگ با خانواده دانشجویان را یکی از ضروریات دانست و بر در پیش گرفتن رفتار منطقی، دوستانه و در چارچوب قانون با دانشجویان تأکید کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی – مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با تأکید بر لزوم عبرت گیری از فرهنگ عاشورا و واقعه کربلا، اظهار کرد: امام حسین علیه‌السلام درس آزادگی و دفاع از حق را به ما آموخت و این واقعه‌های تاریخی تکرار می‌شوند تا امام و یزید زمان خود را بشناسیم.
وی با اشاره به سکوت عده‌ای در واقعه عاشورا و تکرار مشابه آن در حوادث اخیر کشور، افزود: سکوت در برخی وقایع تاریخی بسیار خطرناک و مستلزم شناخت سره از ناسره است.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به سیر پرشتاب انقلاب اسلامی در مسیر تعالی و رشد امیدوارانه اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی علیرغم تمامی حوادث و بحران‌هایی که  به آن  تحمیل می‌شود، مسیر رشد، تعالی و پیشرفت را طی می‌کند.
دکتر فردین مهرابیان- معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه نیز در این نشست با اشاره به اینکه برنامه‌های گوناگون فرهنگی در بخش دانشجویی در سال تحصیلی جدید پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: با حمایت رئیس دانشگاه و مسئولان، بیش از ۸۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه در مرداد امسال جهت حضور در اردوی فرهنگی و آموزشی به مشهد مقدس اعزام شدند و همچنین ۳۵ نفر از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه نیز در روزهای آینده جهت شرکت در برنامه‌های فرهنگی با خانواده‌های خود راهی مشهد مقدس می‌شوند.
وی افزود: در حال حاضر علاوه بر نیروهای داوطلب مردمی جمعی از دانشجویان داوطلب این دانشگاه نیز در پیاده‌روی اربعین به‌عنوان سفیر سلامت حضور خواهند داشت و بسیج دانشجویی نیز نسبت به اعزام عاشقان حسینی جهت شرکت در این پیاده‌روی، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است .
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با اشاره به آمادگی دانشگاه جهت حضور دانشجویان در سال تحصیلی جدید خاطرنشان کرد: ضمن بازسازی و نظافت کامل خوابگاه‌های دانشجویی شرایط برای اسکان دانشجویان در این خوابگاه‌ها فراهم شده است.
گفتنی است در این نشست، تعدادی از اعضای شورای فرهنگی به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و راهکارهای مؤثر در جهت غنی شدن برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه سال تحصیلی جدید پرداختند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *