09:43 - April 27, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

عضو کمیسیون بهداشت مجلس:
مهاجرت پزشکان زنگ خطری برای کشور است

کیمیای شمال – عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر شهرهای کشور با کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص و حتی پزشک عمومی مواجه هستند.

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا با تبریک اول شهریور روز پزشک، اظهار کرد: یکی از مشاغلی که در جریان کرونا نشان داد که در خط مقدم مبارزه با این اپیدمی است جامعه پزشکان و پرستاران بودند.

وی افزود: مجاهدت این افراد در خط مقدم مقابله با کرونا منجر به فوت چندصد نفر از همکاران پزشک و پرستار شد که از این عزیزان تحت عنوان شهدای سلامت یاد می‌کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد: متاسفانه افزایش بی‌مورد ظرفیت پزشکان و عدم توجه به این قشر سبب مهاجرت آنان به خارج از کشور و کشورهای حاشیه‌خلیج فارس که دستمزد قابل دفاعی به آنان می‌دهد شده است.

ابراهیمی تصریح کرد: این افراد سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند و این زنگ خطری است که باید مسئولین مربوطه تدبیری اساسی برای آن بیندیشند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در اکثر مناطق کشور با کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص و حتی پزشک عمومی مواجه هستیم، افزود: به منظور ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، سال گذشته در مجلس موضوع حذف سطح‌بندی سقف کارانه پزشکان در مناطق محروم مطرح شد تا این فاصله برداشته شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بر پرداخت کارانه و حقوق مزایای جامعه بهداشت و درمان تاکید کرد و گفت: حذف سطح‌بندی سقف کارانه پزشکان در مناطق محروم به منظور رفع نابرابری‌های حوزه سلامت است.

ابراهیمی در خصوص وضعیت زیرساختی حوزه سلامت در لرستان، گفت: علیرغم تلاش‌ها و ایجاد یک سری زیرساخت‌های حوزه سلامت در دو سال اخیر در استان اما همچنان فاصله لرستان با سایر استان‌های کشور و نورم کشوری در موضوع زیرساخت‌های پزشکی زیاد است و این‌ درحالیست که نورم کشوری با استاندارهای جهانی نیز فاصله‌ها دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *