15:51 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

جریمه سنگین نقدی برای سوزاندن کاه و کلش در آستانه اشرفیه

کیمیای شمال – بهره بردار یک کارخانه شالیکوبی در آستانه اشرفیه به دلیل سوزاندن کاه و کلش و آلوده کردن هوا به پرداخت جریمه سنگین نقدی محکوم شد.


به گزارش روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان ، رامین حسین زاده، رییس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: فردی که اقدام به سوزاندن ضایعات کشاورزی در محوطه کارخانه شالیکوبی خود کرده بود به دلیل ایجاد آلودگی هوا و تهدید بهداشت عمومی ساکنین منطقه، با شکایت اداره محیط زیست شهرستان، به مرجع قضایی معرفی شد که پس از سیر مراحل قانونی به پرداخت ۶۰۵ میلیون ریال جریمه نقدی و نیز دریافت اخطاریه منع فعالیت تا رفع نواقص سیستم های تهویه و کنترل گرد و غبار واحد شالیکوبی محکوم شد.

وی  افزود: متاسفانه هر سال با شروع فصل برداشت محصول برنج و بادام زمینی در منطقه، شاهد پدیده بسیار زیانبار سوزاندن ضایعات کشاورزی هستیم که علاوه بر آلودگی شدید هوا، تهدید علیه بهداشت عمومی و ایجاد مزاحمت برای ساکنین منطقه، باعث تخریب پوشش خاک کشاورزی و حیات مفید لایه های سطحی خاک کشاورزی و در نتیجه از بین رفتن کیفیت خاک می شود.
این مقام مسئول گفت سوزاندن ضایعات کشاورزی(کاه و کلش) اکیدا ممنوع می باشد و مرتکبین ضمن معرفی به مرجع قضایی به حبس و جریمه نقدی سنگین محکوم خواهند شد.
حسین زاده تصریح کرد :دهیاران مکلف هستند موارد را ضمن شناسایی، اعلام و از سوزاندن ضایعات کشاورزی جلوگیری کنند و اهالی منطقه نیز در صورت مشاهده تخلف، می توانند با شماره های ۱۳۱ (سامانه حفاظت از اراضی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی) ، ۱۵۰۴ (امداد مراتع و جنگل های سازمان منابع طبیعی) و ۱۵۴۰(سامانه رسیدگی به شکایات سازمان محیط زیست) تماس بگیرند و مراتب تخلف را گزارش دهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *