13:30 - April 27, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • مدیرکل تامین اجتماعی گیلان :
    در دولت سیزدهم تحولات و اقدامات ارزشمندی توسط تامین اجتماعی صورت گرفته است

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان :
در دولت سیزدهم تحولات و اقدامات ارزشمندی توسط تامین اجتماعی صورت گرفته است

کیمیای شمال – حمایت از عرصه های تولید و کارفرمایان ، تحولات دیجیتالی و توسعه خدمات غیرحضوری ، اجرای طرحهای ویژه جهت گسترش پوشش های بیمه ای به اقشار مختلف ، افزایش خدمات رفاهی معیشتی برای بازنشستگان و توسعه خدمات درمانی ، مهمترین اقدامات تامین اجتماعی در دولت سیزدهم بوده است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، کیوان مرتضوی در اولین روز از هفته دولت ، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر و تبریک این مناسبت به دولتمردان و تمامی مدیران و کارکنان دستگاهای دولتی ، اظهار داشت هرچند ماهیت سازمان تامین اجتماعی عمومی و غیردولتی است ولی در چارچوب قوانین وزارتی و همسو با سیاستها و خط مشی های دولت در دو سال اخیر گامهای بلندی را در قالب تحولات اساسی برداشته است .

وی با بیان اینکه اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در راستای ماموریت اصلی این سازمان برای گسترش پوشش بیمه ای به اقشار مختلف یکی از ارزنده ترین اقدامات از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ بوده است افزود در دو سال اخیر به طور متوسط ماهانه بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر در قالب این طرح به جرگه افراد تحت پوشش پیوسته اند که صاحبان حرف و مشاغل آزاد ، زنان خانه دار ، دانشجویان در این زمره قرار دارند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان توسعه و به روز رسانی سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir و افزایش تعداد خدمات به ۵۷ مورد را از دیگر فعالیتهای صورت گرفته در زمینه تحولات دیجیتالی و تحقق دولت الکترونیک برشمرده و تولید اپلیکیشن های مختلف و تارنمای تامین برای دسترسی آسان خدمات را از زیرشاخه های این حوزه دانست .

کیوان مرتضوی ، توسعه مرکز ارتباطات مردمی با شماره ۱۴۲۰ و امکان پاسخگوئی ۲۴ ساعته برای مخاطبان و افزایش بسترهای کنترلی و گزارشهای مردمی در قالب ایجاد سامانه های سوت زنی و نظارت اجتماعی را از دیگر تحولات انجام شده در این مدت برشمرد .

وی در بخش دیگری از این گزارش اذعان داشت در زمینه کمک به عرصه های تولید و حمایت از کارفرمایان نیز گامهای خوبی برداشته شد که امکان تهاتر بدهی ها ، تسهیل نمودن ضوابط ضمانت نامه ها برای تقسیط بدهی ها ، امکان تقسیط مجدد بدهی های تبدیل به حال شده برای سومین بار ، تسهیلات فراهم شده در خصوص جذب مقرری بگیران بیمه بیکاری ، اجرای بخشودگی جرائم بیمه ای در قالب صدور بخشنامه مشوق های حمایت از تولید و … از مهمترین تمهیدات اتخاذ شده این حوزه بوده است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین افزایش خدمات درمانی از طریق برنامه های توسعه ای مراکز درمانگاهی ، تخصصی نمودن درمانگاهها ، راه اندازی کلینیک فشار خون و دیابت ، کلنگ زنی مجتمع درمانگاهی تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت ، پوشش بسیاری بیماری های خاص ، داروهای ناباروری ، مشارکت در طرح دارویار و … در کنار امکان استفاده رایگان بیمه شدگان و بازنشستگان از مراکز درمانی دولتی در شهرهای فاقد مراکز درمانی ملکی سازمان را از حرکتهای ارزشمند در دوسال اخیر دانست .

کیوان مرتضوی همچنین اجرای متناسب سازی حقوق مستمری بگیران ، افزایش تعداد و میزان تسهیلات قرض الحسنه از ۷ به ۲۰ میلیون ، اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی سیاحتی و تقبل ۵۰ درصد حق بیمه تکمیلی این قشر را از دیگر اقدامات سازمان در دو سال اخیر اعلام نمود .

شایان ذکر است در دو سال استقرار دولت سیزدهم تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی استان گیلان بیش از ۴۲ هزار نفر و تعداد مستمری بگیران حدود ۲۳ هزار نفر افزایش یافته است .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *