21:32 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبرداد:
    نشست چند جانبه بررسی اتصال مجتمع بندری انزلی به راه آهن سراسری

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبرداد:
نشست چند جانبه بررسی اتصال مجتمع بندری انزلی به راه آهن سراسری

کیمیای شمال – معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از نشست چند جانبه بررسی اتصال مجتمع بندری انزلی به راه‌آهن سراسری در این اداره کل خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، مجتبی نظری روز گذشته با اعلام این خبر، اظهار کرد: در راستای پیگیری مصوبات جلسه هشتاد و هشتم شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت، نشست بررسی و امکان سنجی اتصال مجتمع بندری انزلی به راه آهن سراسری جهت بهره‌مندی از حمل و نقل ترکیبی در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد.

وی افزود: مدیر کل بنادر و دریانوردی استان، ناظر گمرکات استان گیلان و مدیرکل گمرک انزلی، نمایندگانی از طرح‌های شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، راه آهن شمال، کشتیرانی دریای خزر، اتاق بازرگانی و صنایع، معادن و کشاورزی استان در این نشست چند جانبه حضور داشته و بحث کارشناسی بسیاری در این نشست انجام شد.

نظری با اشاره به مصوبات این نشست، خاطرنشان کرد: ارائه راه کار تشویقی در راستای حمایت از صاحبین کالا به منظور بکارگیری حمل و نقل ریلی در انتقال محمولات توسط اداره کل بنادر و دریانوردی تدوین شود و دوره آموزشی با محوریت “خدمات ارائه شده توسط راه آهن، بنادر و دریانوردی و کشتیرانی دریای خزر” توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان برای بازرگانان و تولید کنندگان برگزار گردد.

دبیر نشست بررسی و امکان سنجی اتصال مجتمع بندری انزلی به راه‌آهن سراسری جهت بهره مندی از حمل و نقل ترکیبی تصریح کرد:  شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به منظور اتصال شبکه راه آهن سراسری به بندر کاسپین برنامه زمان بندی دقیقی ارائه دهد و  با توجه به طرح مصوب اتصال مجتمع بندری انزلی به شبکه سراسری راه آهن اجرای این پروژه توسط آن شرکت عملیاتی شود.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به مزایای حمل و نقل چند وجهی، عنوان کرد: صرفه‌جویی در زمان، مقرون به صرفه بودن، ارتباط بهتر و ردیابی آسان‌تر کالا، ساده کردن روند برقراری ارتباط بین مخاطبین و حامل‌های مختلف از ویژگی‌های حمل و نقل چندوجهی است.

وی ادامه داد: حمل و نقل چند وجهی با ترکیب کردن چند مدل حمل و نقل، نواقص مربوط به هر مدل را حذف و با هم افزایی بین چند روش، بهترین امکان را برای حمل و نقل کالا در اختیار مشتریان قرار می دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *