16:33 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان:
    ۱۱ هزار و ۶۰۸ زائر با ناوگان اتوبوسی گیلان به سفر اربعین اعزام شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان:
۱۱ هزار و ۶۰۸ زائر با ناوگان اتوبوسی گیلان به سفر اربعین اعزام شدند

کیمیای شمال – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از اعزام ۱۱ هزار و ۶۰۸ زائر از استان با ناوگان اتوبوسی به سفر اربعین حسینی خبر داد.

غلامعلی نیک‌فهم روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تعداد زائر از بیست و هفتم مرداد ماه تا پایان روز دوازدهم شهریور از طریق حمل و نقل عمومی به مرز مهران و خسروی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه زائران طی این مدت در قالب ۵۲۷ سفر با اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل گیلان به مراسم اربعین حسینی اعزام شدند، اضافه کرد: اتوبوس‌هایی که کار انتقال زائران گیلان به مرز مهران و خسروی را انجام می‌دهند با هماهنگی‌های انجام شده برای بازگشت سایر زائران اقدام می کنند.

مدیرکل راهدای و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به استقرار تعدادی از نیروها و معاونان این اداره کل در مرز مهران برای انجام هماهنگی های لازم در ارایه خدمات مطلوب به زائران اضافه کرد: تدابیر لازم برای بازگشت زائران با ناوگان اتوبوسی پیش بینی شده‌ است.

وی با ارائه توصیه‌هایی به زائران اربعین حسینی خاطر نشان کرد: طبق پیش بینی‌ها از ۱۳ تا ۱۸ شهریور اوج سفرها و بازگشت زائران است از اینرو ضروریست تا زوار سفرهای خود را برنامه‌ریزی و مدیریت کنند.

نیک‌فهم با تاکید بر اینکه افراد کم‌توان، بیمار و سالخورده برای تردد آسان، سفرهای خود را زودتر آغاز کنند، اضافه کرد: زائران از طریق هر مرزی که از کشور خارج شدند از همان مرز به میهن بازگردند.

وی با بیان اینکه زائران در سفرهای بازگشت از اطلاعات سامانه اطلاع‌رسانی ۱۴۱ برای برنامه‌ریزی سفرهای جاده‌ای استفاده کنند، اظهار کرد: زائران گیلانی اربعین حسینی می‌توانند دیدگاه‌ها، پیشنهادات یا انتقادات خود را در مورد خدمات و عملکرد بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای و راهداری در سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها طرح و پی‌گیری کنند.

اعزام زائران کربلا به نجف با ناوگان هوایی گیلان نیز نسبت به سال گذشته ۲ برابر شد، سال گذشته ۸۰۰ نفر از طریق فرودگاه سردار جنگل رشت در مراسم اربعین حسینی (ع) در عراق شرکت کردند که امسال این تعداد با رشد ۲ برابری به هزار و ۷۰۰ نفر رسیده‌است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *