14:21 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

۵۹ کارفرمای متخلف گیلانی به مراجع قضایی معرفی شدند

کیمیای شمال – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به کاهش ۱۱ درصدی حوادث ناشی از کار در گیلان گفت: امسال ۳۲ فقره حادثه کار اعلام شد و ۵۹ کارفرمای متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند که این تعداد نسبت به سال قبل سه برابر شده است.

سیاوش آقاجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به انجام ۲ هزار و ۸۸۶ بازرسی ادواری از کارگاه‌های استان، اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۹۴۸ نفر ساعت از جامعه هدف نیز در پنج ماه گذشته در راستای ایمنی و قانون کار آموزش های لازم را فراگرفتند.

وی ادامه داد: اداره بازرسی کار در راستای سیاست کلی این اداره کل و طبق تکالیف قانونی خود در خصوص اجرای مواد آیین نامه های حفاظت فنی و بهداشت کارمصوب شورای عالی حفاظت فنی کشور بازرسی های مستمر و پیشگیرانه از کارگاه های حوزه عملکرد در برنامه کاری داشته و هدف اصلی بازرسی ها اثربخش بودن آنهاست.

آقاجانی تاکید کرد: در این خصوص ابلاغیه های رفع نقایص به کارفرمایان نیز صادر شده و در صورت وجود نقص از تمامی ظرفیتهای موجود مانند معرفی کارفرمایان متخلف به مراجع قضایی استفاده می شود.

وی با اشاره به حادثه تلخ ۲۵ مرداد که منجر به فوت یکی از کارگران شد ، گفت : آخرین بازرسی انجام شده از کارگاه مذکور ۲۴ اردیبشهت ۱۴۰۱ بود که موارد عدم اجرای آیین نامه های حفاظت فنی، بهداشت و قانون کار به کارفرما ابلاغ شد و پس از وقوع‌این حادثه کارفرمای شرکت بدلیل عدم رعایت موارد ایمنی و حفاظت فنی به مراجع قضایی معرفی شد.

در کارگاه های بالای ۲۵ نفر وجود مسئول ایمنی، حفاظت، بهداشت و محیط زیست (hse الزامی است) این افزاد پس از گذراندن دوره های آموزش ایمنی و اخذ مدرک به عنوان رابط با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به نمایندگی از کارفرما مسئول پیگیری و رفع نقص موارد اعلامی از طرف بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه ای هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *