20:08 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

افزون بر ۱۱ میلیون خودرو نیمه اول امسال وارد گیلان شد

کیمیای شمال  – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: طی ۶ ماه نخست امسال ۱۱ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۹۳۵ دستگاه خودرو به استان گیلان وارد شده است.

غلامعلی نیک‌فهم روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به کاهش یک درصدی ورود خودرو به استان طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: در این مدت ۱۱ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۵۹۱ وسیله نقلیه از گیلان خارج شده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد سه درصدی دارد.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین ورودی وسیله نقلیه به گیلان طی امسال از مسیر آزاد راه قزوین – رشت با رقم چهار میلیون و ۷۷۱ هزار و ۸۵ خودرو و محور رامسر به چابکسر با سه میلیون و ۶۹۷ هزار و ۴۰۸ وسیله نقلیه ثبت شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان اضافه کرد: بیشترین خروجی خودرو نیز از آزاد راه رشت – قزوین با رقم چهار میلیون و ۹۱۷ هزار و ۵۲۴ خودرو و از مسیر چابکسر به رامسر با تعداد سه میلیون و ۸۳۹ هزار و ۸۵۷ وسلیه نقلیه انجام شده‌است.

وی با اشاره به ورود ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۶۹۰ خودرو از اول تا ۳۱ شهریور ماه امسال به گیلان و کاهش یک درصدی این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: طی این مدت، ۲ میلیون ۵۰۷ هزار و ۵۰۶ خودرو از این استان خارج شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش یافته‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خاطر نشان کرد: طی چهار روز گذشته (از ۲۸ تا ۳۱ شهریور) نیز ۲۷۸ هزار و ۸۷ خودرو وارد گیلان شد ضمن اینکه ۲۸۸ هزار و یک وسیله نقلیه از استان خارج شده‌است.

وی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌ آخرین تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده‌ای گیلان، در زمان حاضر ترافیک در تمامی راه‌های استان روان و عادی است.

شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات مربوط به وضعیت جوی و ترافیکی محورهای ارتباطی استان‌ و نیز استان‌های همجوار است.

با توجه به تقارن ایام شهادت امام حسن عسگری (ع)، آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) و تعطیلات پایان تابستان به منظور افزایش ایمنی و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت‌ و ممنوعیت‌های ترافیکی در محورهای قدیم رشت – قزوین و آستارا – اردبیل و برعکس اعمال شده‌است.

بر اساس اعلام پلیس راه استان، تردد تمامی تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هشت تا ۲۴ روزهای امروز و فردا “شنبه و یکشنبه” در محور قدیم رشت – قزوین و برعکس و در محور آستارا – اردبیل و برعکس ممنوع است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *