22:27 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

کتاب”گیل مانا” در لنگرود نقد و بررسی شد

اختصاصی / کیمیای شمال – کتاب گیل مانا روایت سردار محمدعلی حق بین از هشت سال جنگ تحمیلی، نوشته ی دکتر سیده نسا هاشمیان سیگارودی در محل کتابخانه ی عمومی شمس گیلانی واقع در لنگرود رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ در این نشست نقد وبررسی که به همت کتابخانه ی عمومی شهرستان لنگرود برگزار شد” فرامرز محمدی پور”، شاعر و روزنامه نگارلنگرودی، با معر فی کتاب  «گیل مانا» درنگی بر این اثر خواندنی داشت .
وی با بر شمردن ویژگی های عمومی و خاص گیل‌ مانا از دریچه ی ابزار خاطره نگاری گفت: این اثر از صمیمیت زبان و صداقت گفتار راوی حکایت دارد و نویسنده نیز توانست به رسم امانتداری و به دور از خیال صرف گفته های راوی را با دقت به نگارش درآورد.
محمدی پور با اشاره به این نکته که َضعف های ویرایشی در گیل مانا برجسته است افزود:نثر صمیمی با عنایت به زبان معیار ومحاوره ای سبب شده است تا خاطره در گیل مانا خواندنی باشد.
در ادامه ی این نشست دکتر سید نساء هاشمیان سیگارودی، نویسنده ی گیل مانا از سختی کار در خاطر ه نگاری گفت و اینکه انتخاب سوژه اثر را خواندنی کرد و روایت راوی نیز نشان داد که هنوز ناگفته های جنگ باقی است و بایستی برای ثبتش تلاش کرد.
در پایان این نشست صمیمی نویسنده ی گیل مانا به پرسش های حاضرین پاسخ داد.
شایان ذکر است کتاب گیل مانا قبل از شهادت راوی اثر چاپ و منتشر شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *