18:07 - May 11, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد؛
    افزایش ۱۱۰ درصدی تثبیت مالکیت موقوفه‌ها در گیلان

مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد؛
افزایش ۱۱۰ درصدی تثبیت مالکیت موقوفه‌ها در گیلان

کیمیای شمال – مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از افزایش ۱۱۰ درصدی تثبیت مالکیت موقوفه‌ها در این استان خبر داد و گفت: ۱۳ وقف جدید در استان گیلان ثبت شده است.

 حجت‌الاسلام ستار علیزاده صبح یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه، اظهار کرد: وقف یکی از سنت‌های بزرگ، ماندگار و به یادماندنی تاریخ است.

وی با بیان اینکه گیلانیان سردمدار وقف در کشور هستند، افزود: گیلانی‌ها در کارهای وقف و امور خیریه پیش قراول هستند.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به اجرای طرح قرار دوازدهم در این استان بیان کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۸ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان در قالب طرح دوازدهم خریداری و توزیع شده است.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اجرای طرح مودت در اوقاف گیلان، اضافه کرد: بیش از ۴۵ میلیارد تومان در قالب طرح مودت مردم به اوقاف گیلان کمک شد.

وی از اعزام ۳۵۰ نفر مبلغ طلبه به بقاع متبرکه خبر داد و افزود: این تعداد طلبه‌ها و شبکه تبلیغ در بقاع متبرکه گیلان اقدام به فعالیت‌های تبلیغی انجام دادند.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبیین وقف در بخش‌های مختلف بیان کرد: بیش از ۶۰ مورد نشست تبیینی و بصیرتی با محوریت وقف در گیلان تشکیل شده است.

علیزاده از ثبت ۱۳ وقف جدید در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد وقف با ارزش ریالی بیش از ۴۵ میلیارد تومان در گیلان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به وجود ۵ هزار موقوفه در گیلان افزود: یک واحد ساختمان سه طبقه در رشت برای درمانگاه وقف شده است.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به وجود ۹۴۱ بقعه در استان بیان کرد: در طول سال برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی خوبی در ۳۰۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده در ادامه اضافه کرد: بیش از ۱۳ میلیارد تومان درآمد اجرای نیات طرح واقف در گیلان ثبت شده است.

وی با اشاره به کمک‌های مردمی اوقاف به پیاده روی اربعین افزود: بیش‌از ۳۵ تن برنج به پیاده روی اربعین در کربلا توسط اوقاف از محل کمک‌های مردمی توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برپایی بیش از ۳۰۰ محفل انس با قرآن در استان خبر داد و اضافه کرد: برپایی محافل قرآنی و آموزش عمومی و تخصصی قرآن در دستور کار اوقاف قرار دارند.

علیزاده از اجرای ۱۸ پروژه در بخش موقوفات و بقاع متبرکه گیلان خبر داد و بیان کرد: این تعداد پروژه با بیش از ۶۵ میلیارد تومان اعتبار در گیلان اجرا می‌شود.

وی از افزایش ۱۱۰ درصدی تثبیت مالکیت موقوفه‌ها در گیلان خبر داد و افزود: سند مالکیت ۸۶ موقوفه در گیلان ثبت شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *