16:24 - May 16, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

آیین اختتامیه اولین رویداد شعری سروت اَمرداد در رشت برگزار شد

اختصاصی / کیمیای شمال – آیین اختتامیه اولین رویداد شعری سروت اَمرداد عصر امروز ، دوشنبه 10مهر 1402 با حضور برگزیدگان ، شاعران و نویسندگان استان گیلان در پژوهشکده گیلان شناسی رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ در ابتدای این آیین فرامرز محمدی پور دبیر رویداد شعری سروت اَمرداد با تبریک ولادت باسعادت رسول مهربانی ها حضرت محمد (ص) و گرامیداشت روز اخلاق و مهرورزی بیان داشت: روز اخلاق و مهرورزی به عنوان دو کلیدواژه برای ما است و وقتی میگوییم پیرو رسول مهربانی هاهستیم باید با یکدیگر مهربان بوده و قدردان این دورهم بودن ها باشیم.

در ادامه دبیر رویداد شعری سروت اَمرداد با تشکر از دکتر رنجبر (رئیس پژوهشکده گیلان شناسی) ، دکتر محمد پور (دبیر علمی جشنواره) ، دکتر علیزاده (دبیر هیات داوران) و همچنین انتشارات آوای غزل ، رج ، گیل و دیلم افزود : نخستین رویداد شعری سروت اَمرداد با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و تلاش می کنیم در آینده جشنواره هایی از این دست را بیشتر داشته باشیم  و بتوانیم در سالهای آینده این جشنواره را به صورت کشوری برگزار کنیم.

فرامرز محمدی پور با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش آزاد و آیینی برگزار شد ، گفت : آثار بسیار خوبی برای جشنواره ارسال شد و برگزیدگان توسط اساتید و داوران خارج از استان انتخاب و در نهایت آثار برگزیدگان توسط سه انتشارات آوای غزل ، رج ، گیل و دیلم چاپ خواهد شد.

در ادامه دکتر محمد پور دبیر علمی جشنواره با ارائه گزارشی از این جشنواره و تبریک میلاد حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) و شروع سال تحصیلی جدید گفت : شعر ساحتی مقدس و بزرگ در نزد شاعران دارد و حتی مسئولین به این مهم پی برده اند که شعر به عنوان یکی از ابزار قدرت می تواند بر مناسبات سیاسی اثر گذار باشد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره یکی از بزرگترین جشنواره های شعری دهه اخیر در سطح استان بود افزود : آثار بسیار زیاد و ارزشمندی برای این رویداد ارسال شد و از بین آثار ارسالی ده مجموعه شعر به مرحله نهایی راه پیدا کرد .

 دکتر محمد پور در پایان از تمامی شرکت کنندگان و برگزار کنندگان رویداد شعری سروت اَمرداد قدردانی کرد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره تقدیر به عمل آمد.

تهیه و تنظیم : معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *