12:04 - May 16, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • برگزاری اولین اجلاسیه بانوان مداح و بیستمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در رشت

برگزاری اولین اجلاسیه بانوان مداح و بیستمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در رشت

اختصاصی/ کیمیای شمال – محمد مهدی نیازمند صبح امروز سه شنبه در نشست خبری بیستمین دوره اجلاسیه پیر غلامان حسینی در گیلان، اظهار کرد: با پیگیری های استاندار محترم و عنایت ویژه نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان میزبانی بیستمین اجلاس پیر غلامان حسینی به گیلان رسید و شاهد برنامه ریزی های بسیاری برای آن بوده ایم.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ وی در ادامه گفت : بعد از ۱۹ دوره برگزاری، زمان اجلاس از محرم و صفر به ربیع الاول تغییر پیدا کرده است و این مهم می‌تواند نقطه عطفی برای برپایی هر چه باشکوه‌تر اجلاس باشد.

وی از برگزاری برنامه‌های متنوع در اجلاس بیستم پیر غلامان حسینی در گیلان خبر داد و افزود: اجلاس امسال دو تفاوت ویژه با اجلاس های گذشته دارد که یکی حضور بانوان در این اجلاس است و دیگری یادواره شهدای مداح است و در آستانه برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان گیلان هستیم و این برنامه نیز در راستای آن برگزار خواهد شد.

نیازمند در ادامه محوریت برنامه‌های اجلاس پیر غلامان حسینی در گیلان را بر پایه پرداختن به شاخص‌های هویتی و مذهبی گیلان دانست و بیان داشت: ما در گیلان 19 آیین سنتی ثبت ملی داریم و بخش کوچکی از این آیین ها را در مراسم افتتاحیه به نمایش خواهیم گذاشت .

روایت حسینی نهضت جنگل

محمد مهدی نیازمند افزود : حضور نمایندگان هر استان با عنوان روایت حسینی نهضت جنگل در منزل میرزا کوچک خان حاضر خواهند شد و آنجا روایت نهضت جنگل و بخش هویتی گیلان را خواهند شنید.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از برگزاری همایش تجلیل از ستایشگران بانو در این استان خبر داد و اضافه کرد: حضور بانوان ستایشگر مکتب آل الله در اجلاس بیستم از مهم‌ترین اتفاقات این اجلاس است.

نیازمند با اشاره به وجود آئین‌های سنتی در گیلان، بیان کرد: معرفی و پرداختن آئین‌های ملی سنتی گیلان در خلال برنامه‌های اجلاس بیستم بسیار اهمیت دارد.

وی از برگزاری همایش روایت حسینی نهضت جنگل در اجلاس بیستم خبر داد و افزود: در اجلاس بیستم پیر غلامان حسینی به ابعاد شخصیتی روحانی شهید میرزا کوچک پرداخته می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به حضور پیر غلامان ملی و کشور در نقاط مختلف استان، بیان کرد: پیر غلامان ملی و بین المللی در نقاط دارای شاخص‌های هویتی استان گیلان، منازل شهدا ، جانبازان ، علما و بزرگان استان حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بیان کرد: آئین افتتاحیه اجلاس پیر غلامان حسینی با حضور و سخنرانی آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان،  ساعت ۱۹ روز سه شنبه ۱۱ مهر در مجتمع زیباکنار رشت برگزار می‌شود.

وی افزود: این اجلاس به مدت سه روز با حضور مداحان و پیرغلامان سراسر کشور و مداحان خارجی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه اجلاسیه ویژه بانوان مداح و خادمان پیشکسوت حسینی (ع) و تجلیل از پیشکسوتان این حوزه در حرم حضرت فاطمه اخری(ع) خواهرامام رضا(ع) در رشت، برپایی شب شعر آیینی در دانشگاه آزاد این شهر، حضور مداحان در شهرهای مختلف گیلان برگزار می شود.

به گفته وی، صبح روز پنجشنبه ۱۳ مهرماه نیز یادواره شهدا با حضور حجت الاسلام ماندگاری در گلزار شهدای رشت برگزار می شود و مراسم اختتامیه نیز ساعت ۱۹ روز پنجشنبه در مصلی امام خمینی (ع) برپا خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم همراهی و همدلی در اجرای مؤثر برنامه‌های اجلاس بیستم، اضافه کرد: این برنامه  سه دستاورد بزرگ دارد که یکی عطر نام حسین (ع) و اهل بیت در سراسر استان گیلان (با شعار گیلان حسین بن علی) بتابد و نور افشانی کند و توطئه های دشمنان که با شیطنت تمام برای ضربه زدن به حوزه دین و اعتقادات مردم گیلان برنامه ریزی کرده بودند را خنثی کنیم و انشالله خداوند شیطنت های آنان را به خودشان برگرداند.

وی گفت : دومین دستاورد این است که هویت گیلان و نقش گیلان در روضه ها و جلسات توسل به اهل بیت (ع) را معرفی کنیم.

نیازمند سومین دستاورد این اجلاس را احترام به بزرگترها و پیشکسوتان دانست و ادامه داد : پیر غلامان اقصی نقاط کشور و چندین کشور اسلامی روز چهارشنبه ۱۲ مهر با خانواده معظم شهدا در استان گیلان دیدار می‌کنند.

تجلیل از بانوان مداح و معرفی بیشتر حرم مطهر حضرت فاطمه اخری (ع)

زهرا یعقوب نژاد ، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در این نشست خبری اظهار کرد: برای نخستین بار اجلاس بانوان مداح در بیستمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در رشت برگزار می شود.

زهرا یعقوب نژاد افزود:  روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه اجلاسیه ویژه بانوان درحرم مطهر حضرت فاطمه اخری(ع) خواهر گرامی حضرت امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

وی گفت : در این اجلاس علاوه بر مدیحه سرایی توسط بانوان مداح قصد داریم تا به نوعی حرم مطهر حضرت فاطمه اخری(ع) خواهر گرامی حضرت امام رضا (ع) را بیشتر معرفی کنیم .

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گیلان بیان کرد: در این اجلاس ۳۰۰ بانوی مداح از سراسر کشور حضور دارند که ۱۵۰ نفر آنان از استان گیلان هستند و نمایش آئینی و مولودی خوانی به زبان گیلکی و تجلیل و تکریم از بانوان مداح پیشکسوت از دیگر برنامه های این اجلاس بشمار می رود.

وی با اشاره به حضور و سخنرانی چهره‌های شاخص ملی در این همایش معنوی افزود : در این اجلاسیه از بانوان مداح ، پیشکسوت و خادمین حسینی تجلیل خواهد شد .

زهرا یعقوب نژاد در پایان گفت : در این اجلاسیه از 15 بانوی شاخص مداح تجلیل خواهد شد که 5 نفر از گیلان هستند و دیدار عیدانه بانوان مداح و ستایشگر با مادران و همسران و خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همچنین نشست های تخصصی با حضور سخنرانان علاوه بر اجلاسیه از دیگر برنامه ها خواهد بود.

تهیه و تنظیم : معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *