18:23 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

رشد 51 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندرکاسپین


کیمیای شمال – سرپرست معاونت امور بنادر و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی از رشد ۵۱ درصدی تناژ تخلیه و بارگیری کالا در بندرکاسپین در نیمه نخست امسال خبرداد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۸۹ هزار تن کالا در مجتمع بندری کاسپین تخلیه و بارگیری شده است.

میثم محمدی نژاد روز شنبه به ایرنا گفت: در نیمه نخست امسال ۱۲۴ شناور به بندرکاسپین وارد شد که نسبت به سال قبل با ۸۲ فروند شناور در این شاخص ۵۱ درصد رشد داشتیم.

وی تصریح کرد: در بندرکاسپین پنج پست اسکله فعال است که از ابتدای امسال تاپایان شهریورماه ۳۸۹ هزارتن در این اسکله‌ها و پسکرانه بندرکاسپین تخلیه و بارگیری شد با توجه به روند پایانی ساخت اسکله چند منظوره رو -رو و افزایش تعداد اسکله‌های قابل بهره برداری به ۶ مورد و افزایش تجهیزات و تاسیسات بندری و نیز اتصال ریل به بندر کاسپین در سال جاری تناژ تخلیه و بارگیری و امکان پهلودهی شناورهای در این بندر افزایش خواهد یافت.

وی، به عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نیز تمرکز بر فعال‌سازی کریدورهای عبوری از منطقه آزاد انزلی به خصوص شاهراه شمال – جنوب، اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد انزلی با ۲ مجتمع بندری در شمال کشور توجه تجار و بازرگانان کشورهای همسایه را جلب کرده است و بطوریکه هیات‌های تجاری خارجی با هدف سرمایه گذاری و نیز افزایش تجارت از زیرساختهای لجستیکی بنادر انزلی و کاسپین بازدید می‌کنند.

محمدی‌نژاد با اشاره به مزیت‌های‌ قانون، جغرافیایی و لجستیکی بنادر منطقه آزاد انزلی گفت: این ویژگی‌ها موجب شد روندرو به رشد تخلیه و بارگیری و جذب کالاهای جدید در این ۲ مجتمع بندری منطقه آزاد انزلی ادامه دار باشد.

مجتمع بندری کاسپین بزرگترین زیرساخت بندری ایران در دریای خزر است که با رویکرد صادراتی و با هدف توسعه روابط اقتصادی با کشورهای حاشیه خزر و راه‌اندازی کریدور شمال – جنوب در منطقه آزاد انزلی احداث شده است.

این مجتمع بندری، مشخصات بنادر نسل سوم را دارد که با پنج پست اسکله مشتمل بر پایانه‌های تجاری، کانتینری، چندمنظوره، محوطه عمومی، اسکله‌رو _ رو، پایانه غلات، سوخت و صنایع دریایی است که ظرفیت تخلیه و بارگیری در فاز نهایی تا ۱۵ میلیون تن کالا را در سه نوبت کاری دارد.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور با ۲ بندر مهم و با سابقه انزلی با قدمت ۳۰۰ ساله و بندرنوین کاسپین است که در مجموع با ۲۲ پست اسکله فعال هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *