16:09 - May 20, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • دکتر محمدرضا ظفرقندی ، رئیس انجمن جراحان عروق ایران؛
    باید برای رفع مشکل کمبود متخصصان این رشته چاره‌اندیشی کنیم

دکتر محمدرضا ظفرقندی ، رئیس انجمن جراحان عروق ایران؛
باید برای رفع مشکل کمبود متخصصان این رشته چاره‌اندیشی کنیم

کیمیای شمال – رئیس انجمن جراحان عروق ایران عنوان کرد: با وجود پیشرفت‌های خوب در زمینه جراحی عروق باید نسبت به کاهش داوطلبان ورود به این رشته حساس بوده و برای رفع مشکل کمبود متخصصان این رشته که تهدید جدی برای جامعه پزشکی کشور است چاره‌اندیشی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ دکتر محمدرضا ظفرقندی ، رئیس انجمن جراحان عروق ایران، ضمن محکوم کردن حمله رژیم غاصب صهیونیستی به یک بیمارستان در غزه، گفت: یک پزشک برای نجات جان یک بیمار ترومایی تلاش بسیار می‌کند و زمانی که حمله‌ای در این سطح به یک بیمارستان می‌شود، تلاش‌های خالصانه یک پزشک در یک لحظه‌ای از بین رفته و جان افراد زیادی که نیاز به مراقبت پزشکی داشته‌اند، گرفته می‌شود و این اندوه بسیار سنگین است.
رئیس انجمن جراحان عروق با تقدیر و تشکر ویژه از زحمات دکتر همتی و دکتر آشوبی و همه بزرگان گیلان که از افتخارات پزشکی کشور هستند اظهار داشت : راه اندازی بخش جراحی عروق گیلان با همت دکتر باغی و دکتر همتی ، باعث امیدواری است .
دکتر ظفرقندی با اشاره به اینکه تخصص جراحی عروق، جزو موارد اورژانسی است و زمانی تنها در دو یا سه استان کشور ، متخصص جراحی عروق وجود داشت، گفت: جراحی عروق جزو رشته های سخت و اورژانسی است و اگر در استانی نباشد صدمات زیادی خواهد داشت و با همت دوستان در حال حاضر در تمام استان‌ها جراح عروق متبحر حضور دارد و نتیجه آن را از خداوند متعال خواهند گرفت.
رئیس انجمن عروق ایران انسجام در فعالیت‌های انجمن را حاصل مشارکت جمعی دانست و اظهار داشت: از زحمات تمام اعضای انجمن در به نتیجه رسیدن فعالیت‌ها تشکر می‌کنم و باید به خاطر داشته باشیم، نکته مهم برای انجمن‌های علمی کشور برنامه‌ریزی است تا پویایی و حرکت علمی حفظ شود.
در پایان دکتر ظفرقندی با تاکید بر شناسایی نقاط ضعف و قوت برای گام بر داشتن در مسیر موفقیت، ادامه داد: باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، انجمن جراحی عروق در انسجام و مشارکت جمعی و رفاقت نقاط قوتی دارد و جراحان عروق با وجود پیشرفت‌های خوب در این زمینه باید نسبت به کاهش داوطلبان ورود به این رشته حساس بوده و برای رفع مشکل کمبود متخصصان این رشته که تهدید جدی برای جامعه پزشکی کشور است چاره‌اندیشی کنیم.
تهیه و تنظیم : معصومه رفعتی خراط
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *