09:33 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • استاندار گیلان در همایش ملی طرح اعتلا دانشگاه آزاد:
    آغوش گیلان برای فرزندان نخبه و متخصص گشوده است

استاندار گیلان در همایش ملی طرح اعتلا دانشگاه آزاد:
آغوش گیلان برای فرزندان نخبه و متخصص گشوده است

کیمیای شمال – استاندار گیلان با تاکید بر سرمایه‌گذاری برای آینده و تامین متخصص مورد نیاز گفت: برخی از جوانان و نخبگان ما به دلیل وجود ضعف‌هایی در بهره‌مندی از تخصص آنان، به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند؛ اما اکنون بسیاری از آنان تمایل به بازگشت دارند تا دستاورهای علمی، تخصصی و تجربی خود را در سرزمینشان بکار بگیرند و ما با آغوش باز از آنان استقبال می‌کنیم.

 به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ اسدالله عباسی روز چهارشنبه در نشست منطقه‌ای طرح ملی اعتلا که در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان واحد رشت برگزار شد، افزود: سرمایه‌گذاری بر روی آینده و تامین متخصص مورد نیاز باید به صورت مساله محور حل شود؛ ما امروز به اقتضای شرایط، آمایش سرزمینی، توانمندی و مزیت‌های خود در این مسیر گام‌های محکمی برمی‌داریم و در این مسیر مقالات نخبگان و استادان دانشگاهی بسیار راه‌گشا خواهد بود.

عباسی اظهار داشت: در امور صنایع، تولیدات باید دانش بنیان باشد تا با کاهش هزینه‌ها، درآمدها افزایش یابد؛ برای بدست آوردن بیشترین بهره‌وری در کمترین زمان، ایجاد زنجیره‌های ارزش و بالابردن راندمان باید از اندیشه‌های متخصصان و نخبگان بهره گرفت.

استاندار گیلان با بیان اینکه ۶.۱ درصد بیکاران استان را دانش آموختگان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، گفت: برخی از این افراد در رشته‌های علوم انسانی تحصیل کرده‌اند که نمی‌توان از توان آنان در بخش علم و صنعت بهره گرفت اما برای سایر رشته‌ها زمینه برای فعالیت در صنایع فراهم شده است.

عباسی ادامه داد: باید با کمک نخبگان و استادان در مباحث اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، علمی، حرفه‌ای، مهارتی و معرفتی توانمندی‌های خود را بشناسیم و بشناسانیم، اگر راه را بیابیم اما رهرو درستی نباشیم مسیرمان با بن بست مواجه خواهد شد؛ همه باید دست در دست هم با هم اندیشی و همفکری راهی که برای ما ترسیم شده را بدرستی طی کنیم.

وی با تاکید بر یافتن فرصت‌ها و تهدیدهای استان گیلان توسط نخبگان گفت: امروز گیلان با تهدید جمعیتی و سالخوردگی مواجه است و باید تبلیغات بیشتری برای افزایش زاد و ولد برنامه‌ریزی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: در دنیا نمی توان کشوری را یافت که پایه و اساس آن آرای عمومی مردم باشد اما مردم ما ۴۴ سال پیش پای صندوق‌های رای آمدند و بیش از ۹۸.۵ درصد برحاکمیت نظام اسلامی و جمهوری اسلامی رای دادند.

عباسی اضافه کرد: در فضایی زندگی می‌کنیم که حاکمیت آن برگرفته از نظام مقدس جمهوری اسلامی، قرآن، اعتقادات دینی و مذهبی است و قانون اساسی آن چراغ هدایت است و مشعل دار این هدایت امام راحل و امروز مقام معظم رهبری هستند.

وی یاد آوری کرد: در حکمرانی اسلامی باید براساس نیاز و اقتضای نظام حرکت کرد و دستاوردها را ارزیابی کرد و در جهاد تبیین مورد بررسی قرار داد؛ وقتی نقشه راه ما براساس سند جامع کشور و اسناد بالادستی تدوین شده می توان با مدیریت صحیح مبتنی بر حکمرانی اسلامی به افق های روشن دست یافت.

استاندار گیلان تصریح کرد: دشمنان همه ابزار و رسانه‌ها را علیه جوامع اسلامی متمدن مانند ایران اسلامی بکار گرفته‌اند تا بنیان جامعه و اندیشه ناب جوانان را از نظر اعتقادی، فرهنگی، ورزشی به انحراف بکشند؛اما ما در این بخش توانستیم با توسل به آموزه‌های دینی مقاومت و ایستادگی لازم را داشته باشیم.

عباسی درخصوص راه اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها نیز گفت: بسیاری از دانشجویان ما مشتاق راه‌اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی هستند و دانشگاه آزاد گیلان در برپایی این کرسی‌ها بسیار موفق عمل کرده است؛ این کرسی‌ها باید به طور مستمر تشکیل شود و دانشجویان و استادان مسائل خود را مطرح کنند.

وی بیان کرد: با تحقیر و توهین کاری از پیش نمی رود؛ نقدها باید سازنده و با ارائه راهکار باشند؛ نخبگان مسائل را منصفانه نقد کنند و با ارائه پیشنهادات علمی و دقیق کشور را برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای آن کمک کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *