09:22 - May 17, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت:
    راه حل بسیاری از مشکلات حوزه سلامت در مدرسه است

دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت:
راه حل بسیاری از مشکلات حوزه سلامت در مدرسه است

کیمیای شمال – دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: راه حل بسیاری از مشکلات حوزه سلامت در مدرسه است.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از وبدا، دکترمریم بختیاری در اولین نشست مراقبان سلامت و مشاوران مدارس که با شعار «همه با هم برای سلامت مدرسه» در سالن اجتماعات امام جواد (ع) وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: در دنیای مدرن امروز مشکلات پیچیده شده و راه حل ها ساده و در دسترس نیستند.

ممکن است راه حل مشکلات یک سازمان در سازمان دیگری باشد. مانند کمبود مراقب سلامت در مدرسه که راه حل آن در معاونت آموزشی وزارت بهداشت بود. بنابراین امروز باید برای رفع مشکلات به دنبال راه حل های فرابخشی برویم.

وی افزود: راه حل بسیاری از مشکلات حوزه سلامت نیز در مدرسه است. این راه حل ها موثر، کارآمد، به هنگام و در دسترس هستند.

فضای مدرسه، تعامل با بزرگسالان و همسالان، سبک، روش و شیوه های آموزش و محتواها و برنامه های آموزشی می توانند سلامت محور و سلامت آفرین باشند و به ارتقای سلامت کمک کنند. ارتباط سلامت محور با خانواده و اجتماعات کوچک که به واسطه مدرسه، طولانی مدت و مستمر هستند، تحول ایجاد می کنند.

فضای مدرسه شفابخش است

دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت گفت: در حوزه روانشناسی همه می دانیم حضور یک بزرگسال می تواند عامل حمایتی باشد. کلاس شاد، سرشار از خلاقیت و پاداش دهنده که در آن همه به یک اندازه مشارکت می کنند و به طور برابر مورد توجه هستند و همه را دربرمی گیرد، عاری از تبعیض و طبقه بندی؛ سلامت روان را بهبود می بخشد، می تواند درد و رنج زندگی با والدین فقیر، بیکار، به حاشیه رانده شده یا بیمار روانی را التیام ببخشد.

دکتر بختیاری افزود: مراقبین سلامت و مشاورین مدارس می توانند زندگی با ناتوانی های مزمن ناشی از بیماری های جسمی یا ابتلا به اختلالات روانی را به زندگی مولد، خلاقانه، توام با سلامت، مهربانی با خود و دیگران، فداکاری، عشق به خانواده، عشق به نسل های آینده و جهان، عدالت جویی و آزادی خواهی تبدیل کنند.

وی در پایان یادآور شد: البته تفاوت تنها با آموزش ایجاد خواهد شد و محیط مدرسه برای آموزش بهتر است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *