20:45 - May 16, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • هفتاد و هشتمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری:
    تاکید کریمی کرنق بر ضرورت افزایش تعداد پاکبانان

هفتاد و هشتمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری:
تاکید کریمی کرنق بر ضرورت افزایش تعداد پاکبانان

کیمیای شمال – هفتاد و هشتمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری: تاکید کریمی کرنق بر ضرورت افزایش تعداد پاکبانان | عباس نژاد: مافیای رفت و روب به وزارت کشور نفوذ کرده است

به گزارش کیمیای شمال؛ هفتاد و هشتمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت، ظهر دوشنبه به ریاست حسن کریمی کرنق و با دستور «دعوت از پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی گیلان به منظور ارائه گزارشی از حوزه مطالعات و پژوهش های صورت گرفته در حوزه محیط زیست» در ساختمان شورا برگزار شد.
در ابتدای این جلسه حسن کریمی کرنق با اشاره به مشکلات سال های گذشته لندفیل سراوان، از پیشرفت ۸۰ درصدی بهسازی سراوان قدردانی کرد و افزود: متاسفانه همچنان بحث تفکیک زباله از مبدا را داریم و انتظار شورا و شهروندان توسط شرکت قبلی برآورده نشد اما با تغییر شرکت باز هم انتظارات برآورده نشد.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری با تاکید بر ضرورت فعال شدن ناظرین پسماند در مناطق، تصریح کرد: برخی مناطق به دلیل کمبود نیرو به درستی نظافت نمی شود.
با توجه به توسعه شهر، افزوده شدن برخی محلات و همچنین تبدیل وضعیت ها، نیاز به نیروهای پاکبان بیشتری داریم و باید برای سال آینده این کسری نیرو جبران شود.
حسن کریمی کرنق ضمن تاکید بر ضرورت پایش سلامت کارکنان، در ادامه بیان داشت: بحث کمبود سطل های زباله و همچنین جابجایی سطل های زباله همچنان وجود دارد.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری در خصوص ساماندهی سگ های آزاد زی شهر رشت اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته این موضوع تا حدودی ساماندهی شده است اما گاهی از شهرهای اطراف سگ ها را به شهر رشت می آورند که انتظار می رود شهرداری های اطراف نیز فضایی برای ساماندهی در نظر بگیرند.
در ادامه این جلسه علی مقصودی رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت ضمن اشاره به مشکلات مربوط به کمبود تعداد پاکبانان شهررشت و موانع پیش رو، گفت: در مجموع ۵ منطقه ۹۱۵ نیروی پاکبان داریم. از این تعداد ۷۱ نفر شرایط تبدیل وضعیت داشته اند و ۲۹ نفر از آنها تاکنون تبدیل وضعیت شده اند.
مسعود عباس نژاد دیگر عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری نیز بیان داشت: با توجه به افزایش تولید زباله توسط شهروندان، حتی در صورتیکه شهر توسعه پیدا نمی کرد باز هم به نیروی بیشتری نیاز داشتیم.
وی با تاکید بر ضرورت افزایش تعداد پاکبانان شهر رشت، افزود: احتمال دارد لایحه ای از سوی شهرداری جهت افزایش تعداد پاکبان ها به شورا ارسال شود.
مسعود عباس نژاد خاطر نشان کرد: مافیای شرکت های رفت و روب به وزارت کشور نفوذ کرده است.
با هیچکس تعارف نداریم و زیر بار برخی مسائل نمی رویم.
عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه شهرداری باید خودش متولی نظافت شهر باشد گفت: با این وضعیت، بهتر است پیمانکار نگیریم و شهرداری با خرید ماشین آلات، خود متولی این موضوع شود.
این شرکت ها رقم های عجیبی به دست می آورند اما خروجی مناسبی برای شهر و شهروندان ندارند.
عباس نژاد در پایان تصریح کرد: با راه اندازی یک شرکت تعاونی در شهرداری، مدیریت شهری میتواند ماشین آلات و نیروی پاکبان مورد نیاز را تامین کند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *