00:05 - May 15, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور حقوقی شهرداری اعلام کرد:
    اجراهای بی وقفه و شبانه روزی تا اتمام پروژه های طرح میثاق با بودجه و زمان بندی های مشخص

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور حقوقی شهرداری اعلام کرد:
اجراهای بی وقفه و شبانه روزی تا اتمام پروژه های طرح میثاق با بودجه و زمان بندی های مشخص

کیمیای شمال – در کمیسیون برنامه، بودجه و امور حقوقی شورای شهر رشت، میزان بودجه و زمان بندی اتمام پروژه های هشت گانه طرح میثاق اعلام شد.

  به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت، سیدشمس شفیعی در یکصد و دهمین جلسه کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر رشت اعلام کرد، تا زمان بهره برداری از پروژه های طرح میثاق باید به شکل شبانه روزی روند کار دنبال شود.
  رئیس کمیسیون بودجه تأکید داشت لازم است بجز ایام بارندگی، پیمانکاران و عوامل اجرایی و نظارتی در ساعات شب نیز روند کار را ادامه دهند تا بتوان با بهره گیری از ساعات کم تردد شهر پیشرفت پروژه ها را به حداکثر رسانند.
  وی ضمن تقدیر از صبوری شهروندان به دلیل محدودیت های ایجاد شده در مناطقی که درگیر اجراهای عمرانی هستند گفت: به شهروندان اطمینان میدهیم پروژه ها طبق زمان بندی انجام شده یک به یک به بهره برداری خواهند رسید و شهر رشت ضمن برخورداری از چهره ای جدید، در بخش حمل و نقل نیز شاهد روان سازی چشمگیری خواهد شد.
  دکتر شفیعی افزود: حمایت های استانداری گیلان از ردیف های ملی برای پیشبرد پروژه های ۸ گانه طرح میثاق، گام مؤثری در توسعه رشت خواهد بود و از همینجا از استاندار محترم میخواهیم در این خصوص، سهمی از بودجه اخیر دولتی که برای توسعه گیلان اختصاص یافته برای طرح میثاق در نظر گرفته شود.
  وی گفت: تشکیل جلسات ویژه با حضور ادارات مختلف، توسط استانداری برای هماهنگی در پیشبرد پروژه های طرح میثاق درخواست دیگر ما در این راستاست که در این مهم نیز خواستار توجهات ویژه هستیم.
رئیس کمیسیون بودجه در این جلسه خاطرنشان کرد: لازم است در هر جلسه با حضور مسئول قراردادهای شهرداری، شهردار رشت، مدیران مناطق، معاونت های شهرسازی و عمرانی شهرداری و مسئولان حقوقی و مالی به بررسی حقوقی و اجرایی یکی از قراردادهای طرح میثاق پرداخته شود.
  در این جلسه توحیدی، از مسئولان قراردادهای شهرداری زمان بندی انجام شده برای تقاطع غیرهمسطح باهنر و حمیدیان را ۱۰ ماه اعلام کرد و گفت: پایان تیرماه ۱۴۰۳ زمان اتمام این دو پروژه خواهد بود.
  وی گفت: برای پروژه تقاطع غیر همسطح میدان نیروی دریایی که شامل دو پل موازی است، زمان بندی ۱۸ ماهه با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و پروژه خیابان رودباری رشت نیز با اعتبار ۶۳ میلیاردی، دارای زمان بندی ۱۵ ماهه است.
– انجام امور مالی شهرداری در دو بستر حسابرسی تعهدی و حسابرسی نقدی
   در یکصدو دهمین جلسه کمیسیون بودجه و امور حقوقی شهرداری که با حضور جهانی، خانزاده و زینی از مسئولان مالی و درآمدی شهرداری برگزار شد اعلام گردید، در پی ابلاغ وزارت کشور مبنی بر لزوم حسابرسی های تعهدی در شهرداریهای کشور از این پس در شهرداری رشت امور حسابرسی به دو شکل تعهدی و نقدی انجام میگردد.
  فرامرز جهانی، مدیر حسابرسی شهرداری رشت با ذکر اینکه بنده در سال ۹۸ پیشنهاد ایجاد حسابرسی تعهدی برای ایجاد شفافیت و پاسخگویی در قبال اموال شهرداری را ارائه کردم و حتی در سامانه فاوا برای آن ردیف بودجه هم مشخص گردید گفت: متاسفانه در آن زمان این طرح به اجرا نرسید.
  وی با ذکر اینکه هدف از حسابداری تعهدی، پاسخگویی مدیران در قبال اموال و تجهیزات موجود در ادارات است گفت: سیستم حسابرسی نقدی توانایی ارائه گزارش های دقیق در شناسایی اموال، درآمد های زمان‌دار و بسیاری امور جاری را ندارد.
  جهانی گفت: این مشکل در تمامی ادارات وجود دارد و باید برای نهادینه کردن سیستم حسابداری تعهدی در شهرداری با استفاده از ظرفیت همکاران متخصص شهرداری و اساتید دانشگاه آموزشهای لازم را شروع کنیـم و فرآیند زمانی برای تبدیل شدن سیستم قدیمی به سیستم تعهدی تعریف کنیم.
  جهانی گفت: پیشنهاد بنده این است که برای یکسال پیش رو، هر دو روش حسابداری نقدی و حسابداری تعهدی در شهرداری اجرا شود و ثبت نقدی و تعهدی را به شکل توأمان با ایجاد بسترسازیهای مناسب در نرم افزارها انجام دهیـم.
در دستور دیگر جلسه که اختصاص به مزایده اموال اسقاطی شهرداری داشت، اعلام شد، از آنجا که اموال اسقاطی یک منطقه شهرداری ممکن است در منطقه یا ناحیه ای دیگر قابل استفاده باشد لازم است لیست کل اموال موسوم به ‘ اسقاطی ‘به رویت پنج منطقه و ده سازمان برسد و پس از اعلام کتبی آنان با این مضمون که اموال برای آنان قابل استفاده نیست نسبت به مزایده آنها اقدام شود.
در پایان این جلسه زینی، مدیر اداره درآمدهای شهرداری، میزان تحقق بودجه ای ۷ ماه و ۱۹ روز طی شده از سال ۱۴۰۲ را با مقایسه مدت مشابه در سال گذشته اعلام نمود.
وی گفت: مجموعا در پنج منطقه تاکنون ۶۴۷ پروانه ساخت صادر شده است که نسبت به مدت مشابه (۶۹۱ مورد) سال گذشته کاهش اندکی را نشان میدهد.
  رئیس جلسه در پایان افزود: با توجه به مصوبه کاهش ۷۵ درصدی عوارض نوسازی بافت فرسوده، پیش بینی میشود استقبال عمومی برای اخذ پروانه ساخت در شش ماهه دوم سال افزایش یابد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *