01:46 - May 17, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • سلامت
  • >
  • معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون تاکید کرد:
    لزوم مدیریت مصرف خون در بیمارستان ها با آموزش مستمر کادر درمان

معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون تاکید کرد:
لزوم مدیریت مصرف خون در بیمارستان ها با آموزش مستمر کادر درمان

کیمیای شمال – معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون با اشاره به اهمیت برگزاری مستمر سمینارهای علمی، آموزشی، گفت: کادر درمان در بیمارستان ها و مراکز درمانی که خون را تجویز کرده و به مصرف بیمار می رسانند، باید با استانداردهای پیچیده حاکم بر تولید و توزیع و مصرف خون آشنا شوند.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از وبدا؛ دکتر عبادالله سالک مقدم، با بیان این مطلب، افزود: وضعیت خون از مرحله اهدا تا رسیدن به بیمار، باید شرایط استانداردی را پشت سر بگذارد و این شرایط به طور مستمر پایش شود و ضروری است که موارد یاد شده را کارکنان مرتبط در مراکز درمانی بیاموزند و شبهات و سوالات آنها در این رابطه پاسخ داده شود.

وی افزود: به دلیل برقراری ارتباط مستقیم، مستمر و سیستمی بین سازمان انتقال خون و بیمارستان ها به زودی سیستم نرم افزاری سازمان انتقال خون با مراکز درمانی متصل خواهد شد و مدیریت مصرف خون به صورت یکپارچه قابل مدیریت و نظارت خواهد بود.

دکتر سالک مقدم خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات مدیریت مصرف خون این است که بعد از ارسال خون و فرآورده های خونی به مراکز درمانی، نظارت منسجم، مستمر و آنلاین برقرار نمی‌ شود و امکان پایش نحوه مصرف خون وجود ندارد، زیرا ارتباط سیستماتیک میان سازمان انتقال خون و بیمارستان ها تاکنون برقرار نبوده است و چنانچه این فرآیند برقرار شود، تمام محصولات ارسالی به بیمارستان ها و دلیل درخواست و نحوه مصرف یا عدم مصرف، قابلیت بررسی و نظارت دارد.

وی افزود: مزیت دیگر این است که هم می توانیم خون و فرآورده های خونی که در سازمان به سختی تولید شده است را تحت نظارت داشته باشیم و هم آمار و ارقام دقیق وضعیت ذخایر و موجودی مراکز درمانی و میزان نیاز مصرف را کاملا مدیریت کنیم.

دکتر سالک مقدم تاکید کرد: اگر مواردی که پیش بینی شده است به خوبی پیش رود تا پایان امسال این امکان عملی می شود.

گفتنی است، چهارمین سمینار ملی بانک‌ های خون کشور از 22 آبان ماه آغاز شده و تا 24 آبان ادامه خواهد یافت. در این سمینار پزشکان، پرستاران، مسئولان بانک خون بیمارستانی و کادر درمان که در ارتباط با تجویز، آزمایش و مصرف خون فعالیت می کنند، شرکت دارند و موضوعات مرتبط با مدیریت مصرف خون مورد ارائه، بحث، بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *