14:01 - May 21, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • فرمانده سپاه قدس گیلان در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی رسانه‌ای بانوان «حریم رسالت»:
    نقش بانوان در سبک زندگی و فرهنگ اسلامی بسیار پررنگ و اثربخش است

فرمانده سپاه قدس گیلان در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی رسانه‌ای بانوان «حریم رسالت»:
نقش بانوان در سبک زندگی و فرهنگ اسلامی بسیار پررنگ و اثربخش است

 

کیمیای شمال – فرمانده سپاه قدس گیلان عنوان کرد: امروز در یک جنگ تمام عیار ترکیبی به سر می‌بریم و این جنگ ترکیبی فضای بین‌المللی در همه عرصه ها را فرا گرفته است .

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ سردار حمید دامغانی امروز، ۲۷ آبان ماه در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی رسانه‌ای بانوان «حریم رسالت» که در مجتمع زیباکنار برگزار شد، با اشاره به تقارن هوشمندانه این مراسم بسیار ارزشمند با ولادت حضرت زینب کبری(س)، اظهار کرد: این بانوی عاشورایی نقش تبیینی و بی نظیری را به خوبی ایفا کرد و نقش بی بدیلی در جهاد رسانه ای و تبیینی انجام داد و آنچه ما از ماندگاری کربلا و عاشورا سراغ داریم به دلیل نقش بی بدیلی است که حضرت زینب(س) ایفا کرده است .

فرمانده سپاه قدس گیلان با تبریک فرارسیدن هفته بسیج تصریح کرد: امروز در یک جنگ تمام عیار ترکیبی به سر می‌بریم و این جنگ ترکیبی فضای بین‌المللی در همه عرصه ها را فرا گرفته است .

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به تقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت با صهیونیسم بین‌الملل و آمریکای جنایتکار در این جنگ ترکیبی، عنوان کرد: بستر اصلی این جنگ ترکیبی، جنگ شناختی و ادراکی است و محور جنگ شناختی و ادراکی، حوزه رسانه است و رسانه ها نقش محوری را ایفا می کنند.

سردار حمید دامغانی تاکید کرد: رژیم صهیونسیتی علاوه بر شکست نظامی و اطلاعاتی و امنیتی، همه داشته‌های خود را از دست داده که نتیجه شکست رسانه‌ای است، زیرا به واسطه کارکرد رسانه یک بسیج جهانی علیه صهیونیسم بین‌الملل ایجاد شده است.

دامغانی با بیان اینکه امروز رسانه به ابزار استعمار جدید برای جهان سلطه تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی به دنبال حکمرانی مجازی است تا با اثرگذاری بر افکار، هدایت اراده ها را در دست بگیرد.

وی جشنواره‌های این چنینی را نشان دهنده تحرک و پویایی جریان انقلاب و عرصه رسانه دانست و متذکر شد: این جشنواره‌ها موجب می‌شود ظرفیت‌های رسانه‌ای جبهه انقلاب به ویژه در بخش بانوان که اثر گذارترین قشر درجامعه ما هستند، شناخته شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان بانوان را اثرگذارترین قشر در جامعه دانست و ادامه داد: بر خلاف تبلیغات دشمنان، در فرهنگ اسلامی، نقش زنان محوری است و اسلام برای زنان نقش معماری جامعه را دیده و اگر این نقش به حاشیه برود، تصویر زیبایی از جامعه بروز و ظهور نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه بانوان در طول ۴۵ سال گذشته نقش اصلی را در حفظ و بقای انقلاب اسلامی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: بانوان محور خانواده هستند و لذا معماری درست جامعه وابسته به خانواده های درست است.

وی با بیان اینکه بانوان اثرگذارترین قشر در جامعه هستند، افزود: نقش بانوان در سبک زندگی و فرهنگ اسلامی بسیار پررنگ و اثربخش است.

فرمانده سپاه قدس گیلان افزود : امروز بانوان عرصه رسانه این نقش محوری و معماری را فراتر از خانواده و در جغرافیای ایران عزیز و جغرافیای جهان اسلام ایفا می‌کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بانوان نقش معماری را در جامعه دارند، گفت: با فعالیت‌های رسانه‌ای نباید اجازه دهیم نقش معماری بانوان به حاشیه برود.

دامغانی نقش تبیینی حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا را موجب پیروزی خون بر شمشیر دانست و متذکر شد: حضرت زینب شکست ظاهری نظامی را به پیروزی قطعی دائمی تبدیل کرد و امروز نمود آن را در محور مقاومت جنگ غزه شاهد هستیم.

وی با اشاره به شکست‌های نظامی و اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونسیتی در جنگ غزه، اظهار کرد: رژیم جعلی و کودک‌کش علاوه بر این شکست، همه داشته‌های خود را از دست داده که نتیجه شکست رسانه‌ای است، زیرا به واسطه کارکرد رسانه ها یک بسیج جهانی علیه صهیونیسم بین‌الملل ایجاد شده است که نقش بانوان به شدت در آن موثر است.

سرهنگ مهدی پارسا، رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان نیز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هشت هزار شهید استان، اظهار کرد: شهدای ما در دامان مادرانی پرورش یافتند که فرزندان خود را از شمالی ترین نقطه کشور به جبهه های جنوب فرستادند تا در راه اسلام و انقلاب فداکاری کردند.

وی گیلان را قطب رسانه ای بانوان کشور دانست و افزود: گیلان با افتخار میزبان میهمانان ملی و بین المللی در جشنواره حریم رسالت است تا با قدردانی از اهالی قلم و بانوان فرهیخته رسانه ای در محورهای مختلف با معرفی برگزیدگان این جشنواره ملی آهنگ پایان دومین جشنواره و بانگ آغاز سومین جشنواره ملی رسانه ای بانوان حریم رسالت ر به صدا در آوریم.

وی افزود : در این جشنواره ۳۱۰۰ اثر در ۱۰ محور و ۱۱ قالب از سراسر کشور به دبیرخانه دومین جشنواره ملی بانوان «حریم رسالت» ارسال شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان از راهیابی ۱۵۰۰ اثر به مرحله نهایی داوری خبر داد و خاطرنشان کرد: این جشنواره ۴۴ برگزیده دارد.

پارسا همچنین به بازتاب های بین المللی جشنواره حریم رسالت اشاره کرد و گفت: ۱۲۵ پیام از کشورهای مختلف دنیا به دبیرخانه جشنواره رسیده که خواستار تداوم این حرکت فرهنگی رسانه ای هستند.

وی در پایان گفت : انشاالله با یک ساز و کار بهتر بتوانیم در سالهای آتی این رویداد ملی را با همت بانوان فرهیخته رسانه ای با قدرت تر برگزار کنیم.

خبرنگار : معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *