15:47 - May 11, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • استاندار گیلان:
    هزار میلیارد ریال به طرح توسعه حرم آقاسید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه اختصاص یافت

استاندار گیلان:
هزار میلیارد ریال به طرح توسعه حرم آقاسید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه اختصاص یافت

کیمیای شمال – استاندار گیلان با بیان اینکه برنامه‌هایی برای بازآفرینی و توسعه حرم مطهر امامزاده سید جلال‌الدین اشرف در شهرستان آستانه اشرفیه پیش بینی شده است، گفت : بدین منظور سازمان برنامه و بودجه یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا، اسدالله عباسی روز یکشنبه در حاشیه آیین غبارروبی آستان مقدس سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار و نیز هفته بسیج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علاوه بر اعتباری که سازمان برنامه و بودجه گیلان برای طرح توسعه و بازآفرینی این حرم مطهر اختصاص داد استانداری گیلان هم در این بخش اعتباراتی از ردیف استانی برای توسعه کتابخانه و امور فرهنگی این آستان مقدس کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه توسعه حرم مطهر از مطالبات مردم است، افزود: در حوزه بازآفرینی شهری اعتبارات حمایتی از سوی شهرداری آستانه اشرفیه و معاونت عمرانی استانداری اختصاص خواهد یافت و با کمک هیات امنای این آستان مقدس، سازمان اوقاف و امور خیریه، امام جمعه و سپاه پاسداران تلاش می کنیم خواسته مردم به سرعت محقق شود.

عباسی با اشاره به مساله کمبود عرضه نان در این شهرستان و به بازرسی‌هایی که روز گذشته از نانوایی‌های این منطقه انجام شده است، گفت: فقط در بررسی ۱۰ واحد نانوایی، هشت مورد متخلف شناسایی و پلمپ شدند.

وی تصریح کرد: مردم متدین و مومن آستانه اشرفیه انتظار دارند کسبه و نانوایی ها افرادی مومن و باانصاف باشند و جلوی هرگونه تخلفات صنفی گرفته شود؛ باید دست کسبه ای که دست بر سفره مردم می برند هم قطع شود.

وی تصریح کرد: گاه مردم هنگام مراجعه برای خرید نان با درهای بسته نانوایی ها مواجه می شوند و یا برخی آرد سهمیه ای را جابجا می کنند؛ این واحدهای متخلف باید رصد شوند؛ چگونه است که در حجم نان لواش ۳۰ گرم تخلف مشاهده می شود؟ به طور جدی این موارد را بررسی خواهیم کرد و تا آخر هفته باید بررسی ها انجام و ساماندهی لازم انجام شود.

استاندار گیلان افزود: کسبه باید افرادی مورد اعتماد و صادق باشند و خدماتی که به شهروندان و زائرین ارائه می شود بدون شبهه باشد.

عباسی، درمورد برادر خواندگی حرم آقا سید جلال الدین اشرف و یکی از امام‌زادگان نجف اشرف نیز گفت: در حوالی شهر نجف اشرف امام‌زاده ابراهیم از فرزندان امام حسن مجتبی(ع) قرار دارد که طی رایزنی ها و مذاکرات انجام شده با سفرای ۲ کشور ایران و عراق این موضوع در دست پیگیری است تا بتوانیم برادر خواندگی این حرمین مطهر را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: از نظر اقتصادی و تجاری آستانه اشرفیه ظرفیت های قابل توجهی مانند صنایع دستی و مرواربافی و در زمینه محصولات کشاورزی چون؛ برنج، چای و بادام زمینی وجود دارد که می تواند در حوزه گردشگری این منطقه مقصدی برای زائران و گردشگرانی باشد که به این شهرستان سفر می کنند.

وی گفت: اکنون مقدمات این کار فراهم شده و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان موضوع را پیگیری می کند و ما نیز پشتیبانی لازم را خواهیم داشت.

در آیین غبار روبی آستانه سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه استاندار گیلان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *