15:59 - May 16, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت خبر داد:
    مشارکت 70 هزار مراقب سلامت و بهورز در پویش ملی سلامت

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت خبر داد:
مشارکت 70 هزار مراقب سلامت و بهورز در پویش ملی سلامت

کیمیای شمال – رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت از هفته گذشته در سراسر کشور و غربالگری دو بیماری فشارخون بالا و دیابت در این پویش، از مشارکت بیش از 70 هزار مراقب سلامت و بهورز در این طرح خبر داد.

دکتر محسن بارونی در گفتگو با وبدا، با بیان اینکه فشارخون بالا عامل مرگ و میر حدود 85 هزار نفر و دیابت نیز مستقیما عامل مرگ و میر حدود 130 هزار نفر در کشور است، گفت: وزارت بهداشت با توجه به اهمیت بالای پیشگیری از فشارخون بالا و دیابت، این پویش را آغاز کرده است.

وی به کاهش سن ابتلای افراد به دو بیماری دیابت و پرفشاری خون در کشور اشاره کرد و گفت: در پویش ملی سلامت 29 هزار واحد بهداشتی کشور شامل حدود 18 هزار خانه بهداشت، 5 هزار و 600 مرکز جامع سلامت، 5 هزار و 500 پایگاه سلامت و 70 هزار مراقب سلامت و بهورز مشارکت دارند.

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت یکی از اهداف پویش ملی سلامت را افزایش جمعیت یکبار خدمت گرفته در مراکز بهداشتی عنوان کرد و افزود: امیدواریم پس از ثبت اطلاعات افراد در این پویش و همچنین برنامه ملی سلامت خانواده در 93 شهرستان کشور، وضعیت سلامت افراد را با استفاده از پرونده سلامت، رصد و خدمات مناسبی ارائه کنیم.

دکتر بارونی تصریح کرد: در پویش ملی سلامت پس از شناسایی بیماران مبتلا به پرفشاری خون و دیابت، این افراد رها نمی شوند بلکه مراقبت فعال خدمات مشاوره، بهداشتی، درمانی و دارویی را دریافت می کنند. در این پوش و همچنین برنامه ملی سلامت، هر ایرانی با کد ملی، حتما پرونده الکترونیک سلامت خواهد داشت و بیماران شناسایی شده برای دریافت خدمات، رصد و دنبال شوند.

وی ادامه داد: بیماران شناسایی شده در صورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی و فوق تخصصی به سطوح 2 و 3 خدمات ارجاع می شوند و همکاران بهداشتی ما در این زمینه به بیماران مشاوره می دهند تا بیماران زودتر شناسایی و تحت مراقبت قرار گیرند.

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت یکی دیگر از اهداف اجرای پویش ملی سلامت را پیشگیری در زمینه سالهای از دست رفته عمر بیماران پرفشاری خون و دیابت دانست و یادآور شد: این دو بیماری از بیماریهای بسیار مهم است که منشا بسیاری از بیماری های دیگر به ویژه بیماری های قلبی و عروقی به عنوان مهمترین عامل مرگ و میر مردم در کشور هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *