17:16 - May 10, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بمناسبت روز ملی پرستار؛
    پرستاران، یاس های سپید باغ معرفت و ایثار هستند

پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بمناسبت روز ملی پرستار؛
پرستاران، یاس های سپید باغ معرفت و ایثار هستند

کیمیای شمال – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با صدور پیامی فرارسیدن سالروز ولادت بانوی کربلا حضرت زینب کبری(س) و روز ملی پرستار را تبریک گفت و از زحمات پرستاران سپیدپوش قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛ در پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمده است:
پنجم جمادی الثانی(مصادف با ۲۸ آبان ۱۴۰۲) سالروز ولادت بزرگ بانوی اسلام ، پیام آور عاشورا و اسوه صبرو شکیبایی است که به درستی به عنوان روز پرستار نام گرفته شده است.
 پرستاران، یاس های سپید باغ معرفت و ایثار  هستند تا با رایحه مهربانی و گذشت، فضای دردآلود  محیط بیمارستان را عطرآگین کنند.
پرستار، واژه ای آسمانی است که در  کلام نمی گنجد و  زبان در وصف آن، قاصر است. چراکه پرستار پیش از اینکه مرهم دردهای جسمانی بیمار باشد، تسکین دهده  آلام روحی و روانی اوست.  پرستار، همچون فرشته سپیدپوش با تمام خستگی های ناشی از شب بیداری، صبورانه لبخند بر لب دارد و برای کاهش  آلام بیماران  تلاش می کند.
پرستار، جلوه گاه فداکاری و صبر و اسوه نیکوکاری است که همچون باغبانی دلسوز، گل های پژمرده و شاخه های شکسته را جانی دوباره می بخشد و  همچون شمعی فروزان،  شب های تار بیماران دردمند را روشن می سازد.
 تلاش شبانه روزی پرستارانی که خدمت بی منت را سرلوحه کار خود قرار داده اند  و جایگاه ارزشمند این عزیزان در تمامی  برهه های زمانی به ویژه در ایام بحرانی، قابل تقدیر و ستودنی است.
 در ایام کرونا نیز پرستاران ایثارگر در سخت ترین شرایط و دلهره آورترین لحظات در خط مقدم مبارزه با این بیماری منحوس دوشادوش پزشکان بر بالین بیماران حاضر شدند و در این ایام جمعی از آنان به بیماری مبتلا شدند و تعدادی نیز به خیل شهدای مدافع سلامت پیوستند.
اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جانباختگان پرستار مدافع سلامت،  از زحمات شبانه روزی پرستاران سپیدپوش به ویژه پرستاران پرتلاش دانشگاه علوم پزشکی گیلان که ایثارگرانه در انجام خدمت بی منت، پیشقدم هستند، قدردانی می نمایم و از خداوند متعال برای همگان، سلامتی و توفیق روزافزون مسالت دارم.
دکتر محمدتقی آشوبی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *