12:45 - May 10, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بمناسبت روز بسیج

کیمیای شمال – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با صدور پیامی، ضمن تبریک فرارسیدن پنجم آذر ماه، روز بسیج، گفت: بسیجی با تاسی از فرهنگ عاشورایی، واژه مقدس” ایثار و از خودگذشتگی” را معنا کرد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ در پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمده است:
پنجم  آذر ماه که به روز بسیج مستضعفان مزین شده است،  یاد آور اقتدار و ایستادگی مردان و زنان سلحشوری است که با تکیه بر باورهای دینی و ایمان به خدا، واژه مقدس “ایثار و از خودگذشتگی” را معنا کردند.
 بی شک، ملت بزرگ ایران اسلامی، آرامش و  امنیت کنونی را مدیون ایثارگری ها و فداکاری های بسیجیان آزاده ای است که  با تاسی از ارزش های فرهنگ عاشورایی، اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشتند.
تاریخ انقلاب اسلامی سرشار از وقایع و رویدادهای پرافتخاری است که نام بسیج و بسیجی در آن به ثبت رسیده و ماندگار شده است.
پس از تشکیل بسیج مستضعفان در سال 1358 به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی، نیروهای داوطلب مردمی با حضور در عرصه های مختلف، بدون هیچ چشمداشتی در راه امنیت و آسایش کشور گام برداشتند. با آغاز جنگ تحمیلی، نیروهای بسیجی با حضور در جبهه های حق علیه باطل با جانفشانی و تقدیم شهدای گرانقدر، از مرزهای میهن اسلامی  محافظت کردند.
در سالهای اخیر نیز  بسیجیان مقتدر در قالب مدافعان حرم و امنیت در  مبارزه با دشمنان خارجی و داخلی،  آسایش و آرامش را برای مردم به ارمغان آوردند.
یکی از ماندگارترین ایثارگری های بسیجیان جان برکف، در دوران بحران کرونا بود که هیچگاه از یادها پاک نخواهد شد. حضور پرشور داوطلبان بسیجی در مراکز درمانی و بهداشتی  برای کمک به کادر بهداشت و درمان در ایام کرونا نشان داد که با تکیه بر روحیه و تفکر بسیجی می توان بی هیچ ترس و واهمه ای بر مشکلات فایق آمد.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام بسیجی، فرارسیدن روز بسیج را به تمامی بسیجیان به ویژه اساتید، کارکنان و دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تبریک عرض نموده، از تلاش و ایثارگری های این قشر فرهیخته برای دستیابی به شعار ” توسعه مشارکت، برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت، قدردانی می نمایم.
دکتر محمدتقی آشوبی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *