01:01 - May 17, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

پروازهای مسیر رشت – مشهد افزایش یافت

کیمیای شمال – مدیرکل فرودگاه گیلان از افزایش پرواز مسیر رشت به مشهد از این فرودگاه خبر داد و گفت: پروازهای این مسیر به ۶ روز در هفته افزایش یافته است.

سید محسن میر حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تا پیش از این شرکتهای ایران ایرتور و کیش ایر هشت سورتی پرواز را در چهار روز هفته انجام می دادند که با اضافه شدن شرکت هواپیمایی تابان تعداد پروازهای این فرودگاه در مسیر مشهد مقدس و بالعکس به دوازده سورتی پرواز در شش روز هفته افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مسیر فقط روزهای شنبه پروازی برقرار نیست ، تصریح کرد: هم اکنون از فرودگاه سردار جنگل رشت به مقاصد تهران، مشهد، بندرعباس، عسلویه، اهواز، شیراز، کیش و نجف اشرف پرواز انجام می شود.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.

فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال – جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *