09:09 - May 15, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد جهت اجرای طرح تامین مسکن در گیلان

کیمیای شمال – رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از برنامه‌ریزی دانشگاه جهت اجرای طرح تامین مسکن در گیلان گفت و اظهار داشت : جهت کمک به رفع بخشی از مشکل مسکن اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزد اسلامی و در چهارچوب همکاری های متقابل تفاهم نامه ای بین وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد.

 دکتر محمد دوستار در نشست مشترک دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اداره کل راه و شهرسازی این استان که در محل دفتر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، اظهار کرد: جهت کمک به رفع بخشی از مشکل مسکن اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی و در چهارچوب همکاری های متقابل تفاهم نامه ای بین وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد.

وی افزود: با توجه به تعهدات فی مابین تامین زمین و ساخت حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه در سقف سهم دانشگاه از طریق قرار دادن اراضی تحت اختیار دانشگاه در شهرها و با استفاده از برنامه های حمایتی و تسهیلات موضوع قانون جهش تولید مسکن خواهد بود.

دوستار تصریح کرد: در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز از این طرح استقبال کرده و با توجه به دارا بودن زمین های تحت مالکیت خود در شهرهای مختلف اقدام به برنامه ریزی جهت اجرای این طرح در استان گیلان کرده است.

وی افزود: منابع مالی اجرای تفاهم نامه از محل منابع داخلی دانشگاه، آورده متقاضیان، مولدسازی اراضی مستعد دانشگاه همچنین تسهیلات بانکی تخصیص داده شده برای هر یک از واحدهای مسکونی موضوع تفاهم نامه خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تاکید کرد: تغییر کاربری و یا الحاق به محدوده، تعیین کاربری تمامی اراضی تخصیص داده شده، صدور مجوز احداث شهرک مسکونی، فراهم آوردن شرایط استفاده متقاضیان واجد شرایط این تفاهم نامه از مشوق ها، معافیت ها و تخفیف های قانون جهش تولید مسکن از جمله تعهدات اداره کل راه و شهرسازی استان خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان همچنین در این نشست مهندس محمدرضا فلاحتگر، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان اظهار کرد: در راستای انعقاد تفاهم نامه فی ما بین وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه آزاد اسلامی باید بتوانیم با بررسی اسناد و مدارک مالکیتی اراضی موجود تحت مالکیت دانشگاه، نسبت به توافق و افزودن ارزش افزوده به آن در جهت مساعدت و خدمت رسانی بیشتر به کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه تلاش کرد.

فلاحتگر تاکید کرد: با توجه به تعهدات اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان در تلاشیم با رایزنی و توافق با دستگاه های مختلف نسبت به تامین اراضی مورد نیاز جهت طرح نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اقدام کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *