08:19 - May 20, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • با غرس نهال توسط نماینده ولی‌فقیه و استاندار در رشت؛
    طرح مردمی کاشت نهال در گیلان اجرایی شد

با غرس نهال توسط نماینده ولی‌فقیه و استاندار در رشت؛
طرح مردمی کاشت نهال در گیلان اجرایی شد

کیمیای شمال – اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال، همزمان با سراسر کشور، امروز (شنبه) با غرس نهال توسط نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار گیلان در محوطه تالار مرکزی رشت آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ نماینده عالی دولت در گیلان امروز (شنبه) پس از حضور و سخنرانی در مراسم سالروز شهادت روحانی شهید میرزاکوچک خان جنگلی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی گیلان؛ در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی برای اجرای کاشت یک میلیارد درخت، نهالی را در محوطه تالار مرکزی رشت غرس کرد.

اسدالله عباسی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه برای تحقق فرمایشات رهبری مبنی بر کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور باید به تعهد خود در استان عمل کنیم، گفت: امروز با کاشت  نهال در محوطه تالار مرکزی رشت، اجرای رسمی برنامه طرح مردمی کاشت نهال (هر ایرانی سه اصله نهال) آغاز شده‌است.

وی با تاکید بر ضرورت حفاظت از جنگل‌ها و تلاش همگانی برای کاشت نهال اظهار کرد: گذشتگان، جنگل‌ها و سرسبزی را برای ما به یادگار گذاشتند از این رو امروز وظیفه ما است تا از این منابع طبیعی برای آیندگان حفاظت کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه کاشت نهال از امروز آغاز شده و در روزهای آینده با تعداد بیشتری غرس خواهد شد، اضافه کرد: کاشت نهال و درخت‌های مثمر با همکاری مردم در مناطق مختلف گیلان اعم از حاشیه جنگل‌ها و پارک‌ها غرس خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطر نشان کرد: نهال‌هایی از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای تحویل به مردم برای کاشت در مکان‌های تعیین شده، ارائه می‌شود.

نماینده ولی‌ فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نیز در تشریح برنامه طرح مردمی کاشت نهال در راستای فرمایشات رهبری مبنی بر غرس یک میلیارد نهال در کشور گفت: در اجرای این طرح ۳۲ میلیون اصله درخت در گیلان غرس خواهد شد که امروز اجرای این طرح همزمان با سراسر کشور در این استان انجام شد.

آیت الله رسول فلاحتی با تاکید بر ضرورت توجه به کاشت نهال در مناطق مختلف گیلان و حفظ منابع طبیعی اظهار کرد: همه مردم و مدیران سازمان ها باید برای اجرای این طرح تلاش‌های لازم را داشته باشند.

استان گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *