17:23 - April 27, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

دو گیلانی سهمیه پارالمپیک پاریس را کسب کردند

کیمیای شمال – مریم عبدالله پور و مهدی پور رهنما با کسب مدال طلای رقابت‌های پاراگراندپری منچستر سهمیه پارالمپیک پاریس را هم کسب کردند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ مسابقات پاراتکواندوی مرحله نهایی گرندپری منچستر با حضور ۷۱ شرکت کننده از ۲۲ کشور به میزبانی انگلستان و در سالن آرنا شهر منچستر برگزار شد.
مریم عبدالله پور پاراتکواندوکار گیلانی در وزن منهای ۴۷ کیلوگرم در دور نخست ایکینچی از ترکیه را ۳۲ بر ۱۹ شکست داد.
وی در مرحله نیمه نهایی به مصاف ایساکووا حریف سنتی خود از ازبکستان رفت و مطابق مسابقات گذشته برابر وی این بار ۲۴ بر ۳ پیروز شد و به فینال رسید.
عبدالله پور در دیدار نهایی مقابل آنجلیکا اسپینوزا نفر اول پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ در نهایت شایستگی با کسب نتیجه ۱۵ بر ۵ به برتری دست یافت و ضمن کسب نشان خوشرنگ طلا، راهی پارالمپیک پاریس شد.
دیگر پاراتکواندوکار گیلان، مهدی پور رهنما در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم که برای قطعی کردن سهمیه حضور خود در المپیک پاریس به مدال طلای این مسابقات نیاز داشت، با برتری مقابل همه رقبا به هدف خود رسید.
وی در اولین مبارزه شونسوکو از ژاپن را ۳۲ بر ۲ از پیش روی برداشت.
در دومین دیدار فاتح چلیک نماینده ترکیه به دلیل مصدومیت در مبارزه نیمه نهایی حاضر نشد تا پور رهنما راهی دیدار نهایی شود.
نماینده کشورمان در مبارزه برای کسب مدال طلا ۱۷ بر ۱۰ برابر علیکلوو از ازبکستان به برتری دست یافت و ضمن به دست آوردن دومین نشان طلای ایران در این رویداد، با کسب امتیازات لازم بلیت پارالمپیک پاریس را برای خود رزرو کرد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *