14:41 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

اجرای طرح تکریم سالمندان در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت

کیمیای شمال – دکتر طوسی سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت از اجرای طرح تکریم سالمندان در این بیمارستان خبر داد.

دکتر طوسی سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت با اشاره به افزایش جمعیت سالخورده در استان گیلان، پیری و سالخوردگی را امری اجتناب ناپذیر خواند و گفت: هر فردی باید بتواند از این دوران نهایت استفاده را ببرد.
وی گفت: در فرهنگ اسلام بر رعایت اصل تکریم و پاسداشت مقام سالمندان نیز تاکید بسیار شده است .
سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت افزود: در این بیمارستان در راستای اجرای طرح تکریم سالمندان اقدامات خوبی صورت گرفته است که می توان به  برگزاری کلاسهای آموزشی سالمندان در حیطه مراقبتهای بهداشتی ، ارائه بروشور و پمفلتهای سالمندی در حوزه های مختلف سالمندی در سایت بیمارستان ، معرفی لینک دانشگاه سالمندان جهت ارتقاء سطح سواد سالمندان ، فراهم بودن امکانات رفاهی از قبیل  ویلچر و واکرو همچنین نصب دستگیره های کمکی (هندریل) در بخشها ی بسیاری  جهت حفظ ایمنی سالمندان اشاره نمود.
دکتر طوسی  همچنین اجرای طرح پذیرش تلفنی گویای سازمان را که خود موجب صرفه جویی در وقت و هزینه مراجعین به مراکز درمانی و جلوگیری از انتشار بیماریهای واگیر به دلیل عدم تجمع بیماران در سالنهای انتظار خواهد شد را  از اقدامات انجام شده در راستای تکریم ارباب رجوع و بیماران ذکر کرد.
گفتنی است در این بیمارستان در صورت عدم نوبت گیری افراد سالمند، واحد پذیرش درمانگاه از طریق سیستم ارجاع بیمار به پزشکان عمومی در جهت تامین رفاه حال این افراد اقدام  به ثبت نوبت می نماید.
دکتر طوسی در بخشی دیگر از سخنانش اظهار داشت به دلیل وجود مشکلات پیش روی بیماران سالمند(عدم مشارکت مراقبین خانوادگی در مراقبت از بیمارو عدم تبعیت از درمان و  پیگیریهای لازم و…) و همچنین توجه به مدیریت موثر بیماریهای مزمن و آموزش به بیمار و خانواده ، واحد پرستاری آموزش و پیگیری بیمار این مرکز نیز  با ارائه خدمات مناسب از قبیل پیگیری و آموزش بیماران مزمن سرپایی یا بستری شده و ارائه مشاوره های لازم از قبیل تغذیه ، آموزشهای تخصصی و …. به مراجعین ارائه خدمت می نماید.
دکتر طوسی  با بیان اینکه چالشهایی همچون افزایش بار بیماریهای مزمن به دنبال افزایش جمعیت سالمند  وجود خواهد داشت افزود: در این بیمارستان وضعیت سلامت افراد سالمند  از نظر ابتلا به بیماریهای مزمن (غربالگری)  در کلینیک دیابت و فشار خون بررسی و اقدامات درمانی  لازم انجام و در صورت نیاز به سطوح تخصصی ارجاع داده می شود.
سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت عنوان کرد: در راستای توانمندسازی و ارتقای سلامت  همکاران این مجموعه اجرای برنامه هایی شامل تقویت فعالیتهای ورزشی از طریق عقد قرارداد با باشگاههای ورزشی خصوصی ،تجهیز باشگاه ورزشی آتیه بیمارستان ، ایجاد تسهیلاتی جهت شرکت  همکاران در المپیادهای ورزشی و برگزاری کلاسهای آموزشی تغذیه و ورزش نیز انجام می پذیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *