11:03 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مخابرات گیلان تکنولوژی ۲۸ دکل مخابراتی شهری و روستایی را ارتقاء داد

مخابرات گیلان تکنولوژی ۲۸ دکل مخابراتی شهری و روستایی را ارتقاء داد

کیمیای شمال – مدیرکل مخابرات گیلان با اشاره به ارتقاء تکنولوژی ۲۸ سایت همراه اول شهری و روستایی استان، اظهار کرد : در سال ۱۴۰۲ در مناطق روستایی از محل اعتبارات خدمات عمومی و اجباری دولت (USO) ۲۴ سایت نیز در برنامه اجرای این اداره کل قرار دارد و کار در دست انجام است.

یدالله حسنی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: با توجه به هزینه بالای اجرای شبکه‌های مسی مخابراتی و نگهداری دشوار آن بویژه در مناطقی که دسترسی به تلفن همراه وجود دارد، مخابرات گیلان اقدام به ارائه خدمات GSM برای تلفن های ثابت در مناطق روستایی استان کرده است.

استاندارد GSM در اصل یک شبکهٔ دیجیتال بهینه‌سازی شده را برای ارتباطات تلفنی دوطرفه توصیف می‌کند.

وی با بیان اینکه بهره مندی از مزایای این طرح بار مالی برای مشترکین ندارد، افزود: برای فرهنگ سازی در این زمینه رایزنی هایی با دهیاران و بخشداران در حال انجام است تا مشترک تلفن ثابت که کابلهای آنها سرقت می شود از امکانات ارائه شده استفاده کرده و تلفن ثابت خود را به سیم کارت تبدیل و با خرید گوشی، تلفن ثابت خود را GSM کنند.

وی اضافه کرد: هزینه نگهداری شبکه مخابراتی در استان گیلان بسیار بالا است و نقدینگی لازم هم برای راه اندازی دوباره پروژه های روستایی وجود ندارد لذا این طرح در بسیاری از نقاط اجرا شد اما به علت عدم فرهنگ سازی عملا اجرای آن با استقبال چندانی روبرو نشد.

حسنی اظهار کرد : با توجه به سرقت‌های متعدد کابلهای تلفن ثابت در روستاهای گیلان و هزینه بالایی که به مخابرات برای ایجاد شبکه خاکی بار می کند عملا این سیستم ضمن افزایش ضریب امنیت، موضوع سرقت کابل ها را هم حل کرده است.

وی با بیان اینکه نقاط کور مخابراتی استان در مناطق بالا دست قرار دارد، تصریح کرد: اعتباری از محل منابع خدمات عمومی و اجباری دولت ( USO) برای پوشش این نقاط در این بخش هزینه می شود.

وی ادامه داد: در برخی از نقاط استان گیلان و بویژه شهر رشت با عدم آنتن دهی تلفن های همراه مواجه هستیم که مخابرات گیلان به علت مشکلاتی که در تملک مکان برای احداث دکل دارد تاکنون نتوانسته است پوشش مناسب را برای این نقاط کور داشته باشد و در در صورت تملک و یا اجاره مکان این مشکل رفع خواهد شد.

مدیر کل مخابرات استان گیلان از نصب و راه اندازی ۹ سایت BTS یا دکل مخابراتی همراه اول نسل پنج ( ۵G) جهت پوشش اینترنت پر سرعت نیز خبر داد و افزود: درصورت تامین تجهیزات مربوطه این سایت ها نصب و بهره برداری می شوند.

ایستگاه پایه BTS، به مجموعه‌ای از تجهیزات مخابرات گفته می‌شود که در مخابرات بی‌سیم، ارتباط مشترک با شبکه را فراهم می‌کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *