14:10 - May 12, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • معرفی سازمان مديريت و برنامه ريزی گيلان به عنوان «دستگاه برتر در امر ترويج و توسعه فرهنگ نماز»

معرفی سازمان مديريت و برنامه ريزی گيلان به عنوان «دستگاه برتر در امر ترويج و توسعه فرهنگ نماز»

کیمیای شمال – در ششمين اجلاسيه استاني نماز با عنوان نماز نسل نو با تمركز بر نقش مسجد، مدرسه و دانشگاه كه در استانداری گيلان برگزار شد از سازمان مديريت و برنامه ريزی گيلان به دليل اجراي برنامه هاي توسعه و ترويج فرهنگ اقامه نماز(موضوع عملكرد سال ۱۴۰۱) تجليل شد.

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان مديريت و برنامه ريزی گيلان ؛ ششمين اجلاس نماز در استان گيلان با حضور آيت الله فلاحتی نماينده ولی فقيه در گيلان، عباسی استاندار گيلان ، حجت الاسلام حجازی مدير ستاد اقامه نماز گيلان ، مديران كل دستگاههای اجرایی، ائمه جماعت و دبيران ستاد اقامه نماز دستگاه های اجرایی ، سالن الغدير استانداري گيلان برگزار شد.

آيت الله رسول فلاحتي نماينده ولي فقيه در استان گيلان در اين اجلاسيه با بيان اينكه بايد براي تمدن سازي بايد به واجبات ديني و اسلامي به ويژه نماز توجه داشته باشيم، اظهار داشت: توجه به نماز به عنوان ركن دين موجب سعادت دنيا و آخرت خواهد شد.

اسدالله عباسي استاندار گيلان در اين اجلاسيه، اظهار كرد: نماز فريضه عبادي، سياسي، اعتقادي، اجتماعي و فرهنگي است و موظفيم تا براي ترويج فرهنگ نماز توجه ويژه داشته باشيم.

وي بيان كرد: لذا سرمايه‌گذاري براي ترويج اين فرهنگ معنوي را بايد يك ضرورت بدانيم و ستاد اقامه نماز بايد به اين مهم بپردازد.

نماينده عالي دولت در گيلان با تاكيد بر اينكه بايد از تمام ظرفيت‌ها، امكانات و بسترها براي برگزاري نماز با اخلاص بايداستفاده شود، نشاط و معنويت در نماز را مهم برشمرد.

عباسي خاطر نشان كرد: نماز جماعت و به جاآوردن اين فريضه در اول وقت جزو سيره اولياء الله است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي مولاي متقيان حضرت علي (ع) و حضرت زهرا (س) را الگوي جامعی برای ما در راستاي انجام فريضه نماز عنوان كرد و افزود: جاذبه براي حضور جوانان و نوجوانان در مساجد و مكان‌هاي اقامه نماز بايد فراهم شود و اين امر بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.

استاندار گيلان در ادامه سخنانش با تاكيد بر ضرورت پخش اذان هنگام نماز اظهار كرد: صداي اذان بايد در شهرها، روستاها و ادارات استان شنيده شود و همه براي اقامه فريضه الهي نماز فراخوانده شوند.

عباسي با بيان اينكه رسانه‌ها، مديران و فرمانداران در گيلان بايد از فرصت تبيين فرهنگ نماز استفاده كنند، با تاكيد بر توجه بيشترنسبت به اين مقوله معنوي در محيط‌های آموزشي افزود: آموزش و پرورش بايد مسائل تربيتي و انسان سازي را مورد توجه قرار دهد.

وي تصريح كرد: اگر چه تاكنون نيز كارهاي خوبي انجام شده است اما بايد ترتيبي اتخاذ شود تا فضاي معنوي بهتري براي اين نسل مهيا شود.

همچنين در اين مراسم مسئولان ستاد اقامه نماز استان و سه دستگاه اجرايي گيلان اعم از دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني، آموزش و پرورش و صدا و سيما به تشريح برنامه‌هاي خود در ارتباط با اقامه نماز و ترويج اين فريضه معنوي پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمين ابوطالب حجازي رئيس ستاد اقامه نماز گيلان هم دراين مراسم با ارايه گزارشي از فعاليت‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي استان در خصوص فرهنگ اقامه نماز گفت: از سال گذشته تاكنون عملكرد ۴۳۲ دستگاه اداري در استان مورد بررسي قرار گرفته و ۳۳ دستگاه برگزيده شدند.

در اين مراسم همچنين محمد حسين رمضاني مدير كل اموزش و پرورش، محمد تقي آشوبي رييس دانشگاه علوم پزشكي و تقي رباني مديركل صدا و سيماي گيلان با ارايه گزارشي ازعملكرد دستگاه زير مجموعه خود درخصوص برگزاري نماز جماعت در اداره بر لزوم ترويج فرهنگ اقامه نماز به ويژه نماز اول وقت در ادارات تاكيد كردند.

اجراي سرود « مونس دل ها » توسط گروه سرود « مهدی ياران » صومعه سرا از ديگر برنامه های اين اجلاس بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *