22:06 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مدیرکل راهداری گیلان:
    صنعت حمل و نقل در گیلان روی ریل پیشرفت و توسعه قرار گرفته است

مدیرکل راهداری گیلان:
صنعت حمل و نقل در گیلان روی ریل پیشرفت و توسعه قرار گرفته است

کیمیای شمال – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از افزایش ۲۳ درصدی واردات و ۱۹ درصدی صادرات خبر داد و گفت: صنعت حمل و نقل در گیلان روی ریل پیشرفت و توسعه قرار گرفته است.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از مهر، غلامعلی نیک فهم در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت با گرامیداشت روز حمل و نقل در ۲۶ اذر و اول دی ماه روز راهدار اظهار کرد: امام خمینی (ره) در سال ۶۱ فرمان تاریخی صادر کردند تا هر فردی دارای کامیون بوده به سوی بنادر اعزام تا کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به داخل مرز منتقل شود لذا بعدها این موضوع را مبنای روز حمل و نقل قرار دادند.

وی با بیان اینکه تیم راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با شعار سازمان نوآور به دنبال رضایتمندی و جلب اعتماد عمومی است، افزود: بازگشایی راه‌ها، ایمن بخشی راه‌ها، جلوگیری و کاهش خطرات برای هموطنان و ترمیم و بازسازی محورها تنها بخشی از کارهای راهداری به شمار می‌رود.

نیک فهم با تاکید بر اینکه ۱۲ هزار راننده امر خطیر حمل و نقل مسافر را در گیلان بر عهده دارند، ادامه داد: این افراد در عرصه‌های مختلف از جمله جنگ همواره در خدمت مردم، کشور و نظام بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در بخش حمل و نقل مسافر، ۳۰۹۹ راننده و ۲۰۲۸ دستگاه سواری، ۷۱۹ دستگاه مینی بوس و ۱۲۷ دستگاه اتوبوس فعالیت می‌کنند، افزود: اگر تلاش این عزیزان نباشد در چرخش اقتصاد دچار مشکل می‌شویم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از افزایش ۲۳ درصدی واردات و ۱۹ درصدی صادرات خبر داد و اضافه کرد: صنعت حمل و نقل در گیلان روی ریل پیشرفت و توسعه قرار گرفته است.

نیک فهم با بیان اینکه آستارا مهمترین مرز زمینی گیلان برای واردات و صادرات است، گفت: در ۸ ماهه سال گذشته ۹۴ هزار و ۹۰۲ دستگاه کامیون از مرز آستارا وارد شدند و ۵۹۹ هزار و ۴۸ تن کالا را جابه جا کردند و در مدت مشابه امسال نیز شاهد ورود ۱۱۶ هزار و ۷۳۳ دستگاه کامیون از مرز آستارا به میزان ۷۱۵ هزار و ۷۹۹ تن بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه ۶۰ درصد راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار دارای آسفالت است، گفت: سال گذشته ۶۵ کیلومتر راه روستایی احداث کردیم این در حالی است که در ۸ ماهه امسال اقدام به ساخت بالغ بر ۶۶ کیلومتر راه روستایی کردیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *