20:13 - May 10, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بمناسبت روز پژوهش؛
    ارایه خدمات سلامت باید بر پایه پژوهش، فناورانه و دانش‌بنیان باشد

پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بمناسبت روز پژوهش؛
ارایه خدمات سلامت باید بر پایه پژوهش، فناورانه و دانش‌بنیان باشد

کیمیای شمال – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با صدور پیامی ضمن تبریک فرارسیدن روز پژوهش، گفت: امروزه هر جامعه ای که قدرت علمی، پژوهشی و فناوری موفق‌تری داشته باشد، قدرتمند‌تر است. بنابراین، ارایه خدمات سلامت باید بر پایه پژوهش، فناورانه و دانش‌بنیان باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(گیل وب دا)؛ در پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمده است:
۲۵ آذر که به عنوان روز پژوهش نامگذاری شده است، فرصتی مناسب برای تبیین دستاوردهای پژوهشی و تقدیر از تلاشگران حوزه پژوهش است.
در عصر کنونی توسعه و پیشرفت جوامع امروزی در حوزه های مختلف علمی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ….، مرهون تلاش افرادی است که با ذهنی پویا با تکیه بر دانش و مهارت، در پی یافتن علل پدیده ها و ارائه راهکارهای مناسب هستند.
بی تردید، دستیابی به توسعه پایدار بدون استفاده از ظرفیت های پژوهشی  و بهره مندی از نتایج پژوهش های انجام شده برای حل مشکلات و بهبود وضعیت ، امکان پذیر نیست.
در این راستا پژوهشگران و محققان با نگاهی موشکافانه و جستجو گر برای یافتن نقاط قوت و ضعف و ارایه راهکارهای مناسب برای رفع چالش های موجود، نقش اثرگذاری در ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات در دستگاههای اجرایی دارند.
در جوامع پیشرفته، تصمیم گیرندگان، قبل از انجام هرگونه اقدامی، برای یافتن رابطه علت و معلولی بین پدیده ها و شناسایی بهترین راهکار، از دانش و مهارت پژوهشگران استفاده کرده و نتایج تحقیقات آنهارا سرلوحه کار خود قرار می دهند. این امر، نشان از جایگاه رفیع حوزه پژوهش دارد.
امروزه هر ملتی که قدرت علمی، پژوهشی و فناوری موفق‌تری داشته باشد، قدرتمند‌تر است. بنابراین، ارایه خدمات سلامت باید بر پایه پژوهش، فناورانه و دانش‌بنیان باشد.
ارتقای شاخص‌های پژوهشی و فناوری در نظام سلامت استان و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان  از موارد حائز اهمیت در حوزه پژوهش است.
اینجانب فرا رسیدن روز پژوهش را به تمامی تلاشگران حوزه پژوهش به ویژه پژوهشگران و فعالان حوزه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان تبریک عرض نموده و از زحمات و تلاش آنان برای دستاوردهای پژوهشی  جهت تحقق اهداف نظام سلامت قدردانی می نمایم.
دکتر محمدتقی آشوبی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *