05:43 - May 8, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • استاندار گیلان در آئین هفته راهداری و حمل و نقل خبر داد:
    امضاء توافقنامه حدود ۱۷ هزار میلیارد ریالی سرمایه‌گذاری در بندرانزلی

استاندار گیلان در آئین هفته راهداری و حمل و نقل خبر داد:
امضاء توافقنامه حدود ۱۷ هزار میلیارد ریالی سرمایه‌گذاری در بندرانزلی

کیمیای شمال – استاندار گیلان گفت: در راستای قرارداد و تفاهم‌نامه مهم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در بنادر کشور، توافقنامه حدود ۱۷ هزار میلیارد ریالی سرمایه‌گذاری در بندرانزلی به امضاء رسید.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی پیش از ظهر دیروز (چهارشنبه) در آئین گرامیداشت هفته راهداری و حمل و نقل و رانندگان که در سالن شهید دهگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان برگزار شد، اظهار کرد: تفاهمنامه این مبلغ از سرمایه‌گذاری در بندرانزلی در جریان برگزاری همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری در تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از مسئولان کشوری و استانداران استانهای ساحلی  به امضاء رسید.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری در کشتیرانی، تعمیر کشتی‌ها و بخش مربوط به ذخیره کالاهای اساسی و راهبردی گندم، غلات و روغن در بندرانزلی باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به فعالیت جدی اثرگذار و جدی بنادر انزلی، کاسپین، آستارا و چمخاله در این استان، گفت: بنادر استان گیلان در مسیر تحقق توسعه دریامحور با توجه به سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری گام بر می‌دارند.

*حضور راهداران در تضمین ایمنی جان مردم بسیار ارزشمند است

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه سخنانش با قدردانی از زحمات راهداران خطاب به آنان اظهار کرد: حضور شما در مسیر راه‌های استان موجب آرامش مردم می شود و اقداماتتان برای تضمین ایمنی جان مردم بسیار ارزشمند است.

عباسی با اشاره به از خودگذشتگی راهداران و فعالان در عرصه حمل و نقل و تزانزیت کالا، اضافه کرد: آنان بارها در موقعیت‌های مختلف اعم از تعطیلات نوروز و اربعین ثابت کردند که نگاه مادی نداشته و بدون چشمداشت برای خدمات‌رسانی حضور دارند.

وی با بیان اینکه راهداران آرامش بخش هستند زیرا به صورت شبانه روزی و جهادی به مسافران خدمت رسانی می‌کنند، ادامه داد: حمل و نقل و راهداری نقش ارزنده ای در جامعه ایفا می کنند، خدمات شایسته راهداری و حمل و نقل و رانندگان جای قدردانی دارد که در سخت ترین شرایط در جاده ها حضور دارند.

استاندار گیلان با اشاره به همکاری راهداران و سرمایه‌گذاران حوزه حمل و نقل و پایانه اظهار کرد: وظیفه ماست که مشکلات فعالان عرصه حمل و نقل را بررسی و برای رفع مسائل آنان تلاش کنیم.

عباسی خاطر نشان کرد: بخشی از این مشکلات مربوط به فرسودگی ناوگان حمل و نقل است که این موضوع برای آنان مقرون به صرفه نیست؛ برای رفع همه این مسائل و مشکلات باید بررسی و پیگیری استانی و کشوری انجام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به فعالیت کامیون داران، وانت بار و تزانزیت کالا در حوزه صادرات و واردات اظهار کرد: فعالان در این عرصه جانشان را به مخاطره می‌اندازند؛ آنان نیاز به بیمه و توجه دارند.

۵۴۲راهدار برای خدمات رسانی در طرح زمستانی فعال شده اند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان نیز با اشاره به اجرای طرح زمستانی این اداره کل در کنار سایر دستگاه‌های امدادی گفت: ۵۴۲ راهدار در جاده‌های استان در ۵۳ راهدارخانه ثابت و سیار برای خدمات رسانی در طرح زمستانی فعال شده اند.

غلامعلی نیک‌فهم با بیان اینکه ۳۹۱ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین در طرح زمستانی به کار گرفته شد، اظهار کرد: تاکنون ۶ هزار و ۹۰۰ تن ماسه و هزار و ۷۵۰ تن نمک خریداری شده است.

وی شعار امسال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را سازمان فناورانه عنوان کرد و ادامه داد: بر این اساس موضوع هوشمندکردن راه ها و سامانه ای کردن کارها مورد توجه است.

در این آئین جمعی از فعالان عرصه حمل و نقل و راهداران نمونه استان گیلان با حضور نماینده عالی دولت در استان تجلیل شدند.

حدود ۱۲ هزار راننده اتوبوس حمل و نقل مسافر و راننده کامیون برای حمل و نقل کالا در استان گیلان فعال است.

*آغاز طرح زمستانی راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با دستور استاندار گیلان

طرح زمستانی راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز با دستور اسدالله عباسی استاندار گیلان آغاز به کار کرد و در ادامه این آئین رژه اکیپ های عملیاتی راهداری زمستانی استان برگزار شد.

همچنین رونمایی از یادمان راهداران فقید استان گیلان با حضور نماینده عالی دولت در استان، از دیگر برنامه های آئین گرامیداشت هفته راهداری و حمل و نقل و رانندگان بود.

استاندار گیلان در حاشیه این آئین نیز گفت و گویی صمیمانه با تعدادی از راهداران و حاضرین در این مراسم داشت.

26 آذر تا روز نخست دی ماه هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نام گرفته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *