16:03 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت در بزرگترین رویداد خوراک کشور ؛
    به دنبال برگزاری رویداد های بین المللی خوراک هستیم

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت در بزرگترین رویداد خوراک کشور ؛
به دنبال برگزاری رویداد های بین المللی خوراک هستیم

اختصاصی / کیمیای شمال – رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت در بزرگترین رویداد خوراک کشور مطرح کرد : به دنبال برگزاری رویداد های بین المللی خوراک و جشنواره های بومی و محلی هستیم  و امیدواریم با برگزاری بزرگترین رویداد خوراک ایران بتوانیم گامی موثر در تحقق این مهم برداریم.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ علیرضا تاج شهرستانی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت صبح امروز در بزرگترین رویداد خوراک کشور در تالار مرکزی رشت با قدردانی از زحمات تمامی مدیران استانی برای برگزاری این رویداد گفت : از سفیر قزاقستان و نماینده ویژه کاردار ترکیه که افتخار دادند در جمع ما باشند تقدیر و تشکر میکنم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت در این مراسم اظهار داشت: هدف از برگزاری این رویداد در سطح ملی و بین المللی به بهانه فرا رسیدن هفته رشت و گرامیداشت روز رشت ایجاد بستری مناسب برای پیوند میان فرهنگ غنی، بومی و محلی بین اقوام مختلف ایرانی و گسترش روابط فرهنگی مشترک با کشورهای دوست و همسایه ایران می باشد.

تاج شهرستانی در ادامه یادآور شد : از زمان ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک در سازمان یونسکو هدف شوراهای شهر رشت و شهرداری ها وسعت بخشیدن به سند گردشگری شهر بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد : با توجه به اهمیت برندینگ شهر خلاق خوراک رشت که با استفاده از ظرفیت غنی فرهنگی شهر رشت و استان گیلان است به دنبال برگزاری رویداد های بین المللی خوراک و جشنواره های بومی و محلی هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت گفت : امیدواریم با برگزاری بزرگترین رویداد خوراک ایران بتوانیم گامی موثر در تحقق این مهم برداریم.

وی با تاکید به اینکه مردمان رشت فرهیخته هستند بیان کرد: خیلی از کشورها ممکن است مدعی تمدن و فرهنگ باشند اما متاسفانه گاها با رقم زدن جنگ ها ،چالش های فراوانی ایجاد می کنند.
تاج شهرستانی در ادامه بیان کرد : به نمایندگی از مردمان شهر رشت اعلام می کنم که با هر گونه جنگ و خونریزی مخالفیم و یقینا افرادی که به جنگ دامن می‌زنند متمدن و با فرهنگ نیستند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت در پایان با قدردانی از تمامی رسانه ها گفت: اگر می بینید که ما صدها نوع غذا و تنوع فراوان غذایی داریم این به همت زنان و مادران فرهیخته گیلانی بود که این گنجینه به نسل ما رسیده است و انتظار داریم دختران و مادران این مسیر را ادامه دهند.

تهیه و تنظیم : معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *