17:40 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

طرح کنترل معاينه فنى در گيلان اجرا می شود


کیمیای شمال – رئيس پليس راه استان از اجرای طرح تشديد کنترل معاينه فنى خودروها در گيلان خبر داد و گفت: خودروهای فاقد معاينه فنى اعمال قانون می شوند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ سرهنگ “جاور صفاری” با اعلام اينکه معاينه فني خودروها يکي از ابزارهاي بسيار کار آمد برای کنترل سلامت و افزايش ضريب ايمنى است و نقش بسيار مهمى در کاهش آلودگی زيست محيطي دارد، اظهارداشت: داشتن  گواهي معتبر معاينه فنى براي کليه وسايل نقليه شخصی و عمومی ضروری است.

وي ادامه داد: چنانچه خودرويي داراي گواهي معتبر معاينه  فني باشد و در طول مدت اعتبار آن، وسيله نقليه در اثر فرسودگى قطعات و يا حوادث ترافيکي دچار عيب و نقص فني شود، مالک اتومبيل بايد پس از رفع نقص براي اخذ مجدد معاينه فنى به مراکز معاينه فني مراجعه و اقدام کند.
رئيس پليس راه استان گيلان با اشاره به ماده 43 آئين نامه راهنمايی و رانندگی، گفت: رانندگی با وسيله نقليه فاقد گواهينامه معاينه فني معتبر ممنوع است و دارندگان وسايل نقليه موتورى مکلفند جهت انجام دوره‌اي معاينه فنى در مراکز تعيين شده حاضر و پس از احراز شرايط، گواهينامه معاينه فني دريافت کنند.
اين مقام انتظامي تصريح کرد: تمامی خودروها بدون استثنا چه دولتي و چه شخصی اگر دودزا و دارای نقص فني باشند در مرحله اول فک پلاک، اعمال قانون و به تعميرگاه اعزام می شوند و در مرحله بعد خودرو توقيف و از تردد آن در سطح معابر شهري جلوگيري به عمل مي‌آيد.
سرهنگ صفاري از طرح تشديد نظارت و کنترل خودروهاي فاقد معاينه فني در جاده‌هاي برون شهري استان گيلان خبر داد و به اعمال قانون خودروهاي فاقد معاينه فني اشاره کرد و بيان‌داشت: از ابتدای سال جاري تاکنون 21 هزار و 318 دستگاه وسيله نقليه فاقد معاينه فني در جاده‌هاي استان اعمال قانون شده‌اند.
وي در پايان با بيان اينکه خودروهاي شخصي که 4 سال از سال ساخت و توليد آن‌ها گذشته و خودرو‌هاي عمومي و دولتي هر سال يک بار بايد معاينه فني اخذ کنند، افزود: اجراي اينگونه طرح‌ها به نفع خود مردم است چرا که استفاده از هوای پاک و بدون آلودگی حق همه است.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *