19:28 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

صید ۶۱۰ تن انواع ماهیان استخوانی در گیلان

کیمیای شمال – مدیرکل شیلات گیلان از صید ۶۱۰ تن انواع ماهیان استخوانی از ابتدای فصل صید (از ۲۰ مهرماه) تاکنون خبر داد و افزود: این مقدار صید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش دارد.

کوروش خلیلی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، علت کاهش صید را شرایط بد جوی و نامناسب بودن وضعیت آب و هوایی دانست و گفت: غالب سبد صید صیادان پره ۵۸ درصد گونه ماهی سفید، ۴۰ درصد ماهی کفال و ۲ درصد سایر آبزیان دریای خزر بوده است.

وی ارزش ناخالص این مقدار صید را هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: رایج‌ترین روش صیادی در گیلان روش صید پره است که از روش های غیرفعال در این حوزه به شمار می رود؛ شرایط بد جوی در کاهش میزان صید در این روش بسیار تاثیرگذار است.

گیلان از کانون‌های صیادی در شمال کشور است که چهار هزار صیاد در قالب ۴۵ شرکت تعاونی پره از ۲۰ مهر تا ۲۰ فروردین ماه سال بعد در ۳۰۰ کیلومتر آب های ساحلی استان به صید ماهی می‌پردازند.

روش صید پره، شیوه‌ای است که در آن تور آماده به کمک یک کرجی بصورت نیم‌دایره در فاصله مشخصی از ساحل تا عمق ۱۴ متری دریا پهن می‌شود.

تور مورد استفاده از ۱۱ تکه پره با اندازه‌های مختلف به هم‌دوخته، تشکیل شده و کشش و جمع کردن تور در گذشته توسط نیروی انسانی و در حال حاضر با استفاده از نیروی تراکتور انجام می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *