20:13 - May 6, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • دانش و فناوری
  • >
  • قائم مقام و عضو هیئت مدیره بنیاد تعاون بسیج کشور؛
    هلدینگ پیشگامان در پی افزایش سهم شرکت های دانش بنیان در تولید ملی

قائم مقام و عضو هیئت مدیره بنیاد تعاون بسیج کشور؛
هلدینگ پیشگامان در پی افزایش سهم شرکت های دانش بنیان در تولید ملی

کیمیای شمال – قائم مقام و عضو هیئت مدیره بنیاد تعاون بسیج کشور اظهار کرد:هلدینگ پیشگامان توسعه فرآیند دانش در راستای افزایش سهم شرکت‌های دانش بنیان در تولید ملی، صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ سردار شهرام جعفری روز شنبه در آئین افتتاح رسمی دفتر هلدینگ پیشگامان توسعه فرآیند دانش، در رشت بیان کرد: این هلدینگ در قالب شتاب دهنده ملی عمل خواهد کرد و می تواند با سرمایه گذاری مستقیم، ارائه تسهیلات و هم افزایی با سایر مجموعه ها مشارکت داشته باشد.

وی افزود: بنیاد تعاون کشور سعی دارد تمرکز را از مرکزیت و پایتخت خارج کرده و استانها را فعال‌تر کند؛ آمارها نیز نشان از استقبال مطلوب در این بخش دارد.

وی با بیان اینکه موسسه و هلدینگ پیشگامان ۳۰ شرکت در ۳۰ استان دایر خواهد کرد، افزود: این امر موجب خواهد شد استانها مسائل خود را از طریق زیست بوم فناوری بررسی و حل کنند.

سردار جعفری پارک علم و فناوری استان گیلان را از موفق ترین پارک های کشور دانست و گفت: در سایه همدلی و همراهی مسئولان استانی بزودی عقب ماندگی‌های این حوزه جبران و آورده‌های در زمینه سرمایه گذاری در اختیار استانها قرارخواهد گرفت .

قائم مقام و عضو هیئت مدیره بنیاد تعاون بسیج کشور اظهارکرد: این هلدینگ همچنین در حوزه تجاری سازی و بازاریابی نیز امکان حضور محصولات با کیفیت را در بازارهای خارجی و صادرات این محصولات فراهم می کند.

مدیرعامل گروه دانش بنیان بسیج کشور نیز در این مراسم افزود: گروه دانش بنیان بسیج با محوریت هلدینگ پیشگامان در بنیاد تعاون، وظیفه تحقق اقتصاد در بخش دانش بنیان ها را بر عهده دارد.

مجتبی خرسندی اضافه کرد: برای تحقق اقتصاد دانش بنیان در استانها و کل کشور ستاد تجاری سازی طرح های فناور در هر استان طراحی شده است که ما امروز شاهد تجاری سازی واحدهای فناور و نمایندگی شرکت پیشگامان در استان گیلان هستیم.

وی تاکید کرد: ماموریت این هلدینگ در استان گیلان آن است که سه ضلع شبکه نیازها، شبکه پاسخ ها و شبکه پشتیبانی و سرمایه گذاری را در کنار یکدیگر قرار دهد؛ در این صورت قادر خواهیم بود نیازهای فناورانه اولویت دار هر استان را به نوعی پاسخ دهیم.

مدیرعامل گروه دانش بنیان بسیج کشور تصریح کرد: ما همچنین وظیفه سرمایه گذاری مستقیم و اهرمی، بازارسازی و حمایت از شرکت های واحد های فناور و نوآور در هر حوزه تجاری سازی را برعهده داریم و طی یک سال و نیم اخیر با برگزاری ۱۹ رویداد استانی و سه رویداد ملی شاهد تحقق سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی مستقیم از سوی شرکت پیشگامان هستیم.

خرسندی افزود: این هلدینگ ۱۱۹ نیاز فناورانه را پاسخ داد و اتصال آنها را به گروهای دیگر بنیاد از جمله صنعت و معدن، ICT، حوزه مسکن، خدمات درمانی و تجهیزات پزشکی فراهم کرد و امیدواریم با افتتاح رسمی دفتر پیشگامان در استان گیلان بتوانیم گام بزرگی برای حل مسال فناورانه در استان برداریم.

وی اظهار کرد: این هلدینگ در ۲۶ استان نمایندگی دارد و در هشت استان دفتر رسمی آن افتتاح شده و هویت مستقل آن شکل گرفته است.

سرهنگ پاسدار احمدرضا منشوری معاون هماهنگ‌ کننده سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم گفت: شرکت پیشگامان موجب بالندگی و اندوخته دانش جوانان کشور خواهد بود و امیدواریم با پشتیبانی آن به مرحله بهره ورری در استان برسیم چراکه ایجاد انگیزه در بین جوانان در طرح های اقتصادی مختلف می توانند راهگشای تولید و اقتصاد کشور باشد.

حسین محمدیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان نیز گفت: تعاون ظرفیت بسیار بزرگی دارد که باید از آن برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری بهره گرفت.

علیرضا نوروزی مدیرکل اقتصاد و دارایی استان گیلان نیز به ماموریت این اداره کل در حوزه تسهیل کسب و کار فعالان اقتصادی اشاره کرد و افزود: هر کجا تعلل، خلل و مانعی برای فعالیت اشخاص حقیقی و یا حقوقی وجود داشته باشد فرآیند و قوانین و ضوابط مخل را رصد کرده و با تعاملات خوبی که در استان وجود دارد نقش تسهیل گری را برعهده می گیریم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *