16:33 - May 14, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مدیر کل پست استان گیلان در دیدار با فرماندار شهرستان رودسر؛
    نیازمند پایگاه داده مکانی و نظام نشانی استاندارد هستیم

مدیر کل پست استان گیلان در دیدار با فرماندار شهرستان رودسر؛
نیازمند پایگاه داده مکانی و نظام نشانی استاندارد هستیم

کیمیای شمال – امروز یکشنبه ۸ بهمن ماه ، محمدحسین هوشنگی مدیر کل پست استان گیلان در دیدار با فرماندار شهرستان رودسر خواستار اهتمام فرمانداران به عنوان مدیران کارگروه جی نف شهرستانی در راستای تحقق پایگاه داده مکانی شد و اظهار کرد: نیازمند پایگاه داده مکانی و نظام نشانی استاندارد هستیم.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ وی با بیان اینکه در پایگاه داده مکانی مشخصات هر ملک وجود دارد و همه دستگاه‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند، افزود: در نظام جی نف پلاک نشانی بسیار مهم است؛ همچنین کلیه معابر باید دارای نام باشند و بدون این دو شاخصه نمی‌توانیم پایگاه داده مکانی را اجرایی کنیم.

مدیرکل پست گیلان با اشاره به شناسایی ۱۸ هزار و ۶۳۰ ساختمان در شهر رودسر، تصریح کرد: تنها ۶۰۰۰ ساختمان از مجموع ۱۸ هزار ساختمان پلاک نشانی دارد؛ همچنین ۵۰۰ معبر فاقد نام داریم و نیازمند همکاری شهرداری هستیم.

هوشنگی رویکرد شهرداری‌ها را بیشتر مبتنی بر ممیزی املاک دانست و یادآور شد: تکلیف اصلی شهرداری‌ها کمک به اجرای پایگاه داده مکانی است و لذا باید جهت ساخت و نصب پلاک نشانی و کد پستی اهتمام داشته باشند، زیرا دیگر نیازی به ممیزی نخواهند داشت.

وی پلاک نشانی را حاوی کد QR دانست که کلیه اطلاعات ثبتی ملک را نشان می‌دهد و اضافه کرد: این کدها قابلیت اتصال به سایر دستگاه های اجرایی و خدمات رسان را دارد.‌

مدیرکل پست گیلان جی نف را لازمه تحقق دولت الکترونیک دانست و عنوان کرد: سال ۱۴۰۵ سرشماری نفوس و مسکن داریم و باید کلیه پلاک‌های نشانی را نصب کنیم و بدون جی.نف، این سرشماری امکان پذیر نیست.
وی با اشاره به اجرای پایلوت جی.نف در شهر منجیل و انجام سرشماری، تاکید کرد: تا سرشماری سال ۱۴۰۵ دو سال فرصت داریم و لذا انتظار ما از شهرداران این است که نصب پلاک نشانی را اولویت خود بدانند.

محمد حیدری ، فرماندار رودسر نیز، تحقق پایگاه داده مکانی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: این پایگاه داده به شفاف‌سازی سیستم و پیشگیری از کلاهبرداری و جرایم نوظهور حوزه ثبت اسناد و املاک کمک می‌کند.

وی جی.نف را تقویت‌کننده نظام پیشگیری دانست و گفت: اشتراک سازمانی و بین سازمانی یکی از نقاط مثبت جی نف است و همه دستگاه‌ها می‌توانند از این پایگاه داده بهره‌برداری کنند.

فرماندار رودسر همچنین خواستار اقناع سازی شهرداران و دهیاران جهت ایجاد ساز و کارهای اجرایی این طرح شد و بیان کرد: شهرداران رودسر و کلاچای و رحیم آباد و چابکسر نسبت به نامگذاری معابر فاقد نام و ثبت پلاک نشانی ساختمان‌ها جدیت داشته باشند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *