13:14 - May 17, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • رئیس کمیسیون برنامه بودجه و امور حقوقی شورای شهر رشت:
    در عوارض و تعرفه های شهرداری به دنبال ایجاد تثبیت هستیـم

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و امور حقوقی شورای شهر رشت:
در عوارض و تعرفه های شهرداری به دنبال ایجاد تثبیت هستیـم

کیمیای شمال – سید شمس شفیعی در جلسه یکصد و بیست و یکم کمیسیون برنامه بودجه و امور حقوقی که به بررسی بودجه سال ۱۴۰۳ و سه لایحه با موضوعات افزایش نرخ خودروهای حمل و نقل عمومی، بررسی اصلاحیه آیین نامه تقسیط عوارض و راه اندازی مراکز اطلاع رسانی گردشگری در مبادی ورودی شهر داشت بر لزوم رویکردهای شهرداری در تثبیت نرخ عوارض نوسازی و موارد دیگری همچون کرایه های حمل و نقل عمومی که ارتباط مستقیم با زندگی شهروندی دارد تاکید کرد.

  به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی رشت؛ شفیعی در این جلسه با عنوان این مطلب که باید حداکثر تعامل با شهروندان در عوارض نوسازی که ناگزیر متاثر از نرخ تورم و مصوبات وزارت کشور در ارزش افزوده و مالیات هاست انجام شود گفت: از آنجا که در سال جاری نرخ عوارض، افزایشی صعودی را شاهد بوده، ما سال ۱۴۰۲ را بعنوان معیار میدانیم و عوارض مربوط به ۱۴۰۲ را با ضریب یک در نظر خواهیم گرفت و عملیاتی که در سالهای ۱۴۰۱ و پیش از آن آغاز شده را با ضرایب بالاتر محاسبه میکتیم تا مساوات و همگونی نسبی در پرداختها ایجاد شود.
دکتر شفیعی در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون و جمعی از مدیران و پرسنل بخش درآمد و سازمان حمل و نقل شهرداری برگزار شد، با بیان اینکه ارزش منطقه ای در محلات مختلف رشت، بین ۶۵ تا ۹۷ درصد در نوسان بوده است گفت: نرخ تورم ابلاغ شده دولتی ۴۶ درصد امسال، مربوط به سبد معیشتی خانوارهاست در حالیکه افزایش نرخ در مصالح ساختمانی عملا رشد ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی داشته است و لذا باید در تعیین عوارض نوسازی سیاستهای شهرداری منعطف و در تعامل با همشهریان باشد تا در سال ۱۴۰۳ با رکود در نوسازی ها مواجه نشویم.
  شفیعی با ذکر اینکه مدیران و تیم درآمدی شهرداری و تیم بودجه نویسی شهرداری زحمات و تلاش شایسته ای از خود نشان دادند و هنرنمایی مدیریتی عالی داشته اند گفت: از تلاشهای بخش وصول درآمد و مسئولان بودجه‌ای شهرداری رشت تقدیر میکنیـم و به آنان اطمینان میدهیم که از محل ظرفیتهای درآمدی موجود میتوان بودجه سال ۱۴۰۳ را محقق نمود و نگران این موضوع نباشید.
شفیعی گفت: ۱۰۰۰ میلیارد از بودجه سال آتی شهر رشت مربوط به وامهایی است که قرار است دریافت کنیم و املاکی که در برنامه فروش داریـم.
رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورا در لایحه مربوط به افزایش نرخ حمل و نقل عمومی نیز گفت:
در لیست افزایش کرایه خطوط تاکسیرانی مواردی با افزایش بیش از ۶۰ درصد مشاهده میشود که متناسب با رویکرد تثبیت نرخها نیست و مطمئنا سبب نارضایتی گروهی از شهروندان خواهد شد.
  شمس شفیعی با ذکر اینکه متاسفانه هنوز نتوانسته ایم در جهت حمایت از تاکسی داران کار مؤثری انجام دهیم، گفت: شهر رشت با این جمعیت طبق استاندارد، نیاز به ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی دارد و تاکسی های فعال شهر در حال حاضر نصف این تعداد هم نیست و با این اوصاف افزایش ۶۰ درصدی نرخ حمل و نقل تاکسیرانی را به هیچ وجه به صلاح نمیدانیـم.
  شمس شفیعی با تاکید بر اینکه در برخی مسیرها و خطوط تاکسی رانی نیاز به افزایش تعداد تاکسی داریم به نمایندگان سازمان تاکسیرانی حاضر در جلسه توصیه داشت: تعدد و تکثر ایستگاههای تاکسی بخصوص در محله های کم برخوردار در دستور کار قرار گیرد.
اهمیت تمام وقت کار کردن تاکسی داران در رشت/ از تاکسی داران دو شغله سلب امتیاز شود
  مجید عزیزی نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و امور حقوقی نیز در این جلسه با بیان اینکه افزایش ۶۰ درصد نرخ کرایه تاکسی بی تردید به جمعیت هدف تاکسی سوار شهر فشار می‌آورد گفت: تاکید کمیسیون این است که تعرفه حمل و نقل عمومی هیچ گاه به شکل جهشی افزایش نیابد چون بسیاری از خانواده های این شهر دارای دو یا سه فرزند دانش آموز یا دانشحو هستند که افزایش زیاد بهای حمل و نقل، فشار اقتصادی به آنان وارد می آورد و مدیران شهری نباید سبب ایجاد فشار به خانواده ها شوند.
  عزیزی خاطرنشان کرد شهر رشت دارای ۶۰۰۰ تاکسی است اما در عمل حدود ۲هزارو پانصد تاکسی فعال در سطح موجود است و به خصوص در ساعات پس از غروب با کمبود شدید تاکسی در خطوط مواجهیم زیرا بخشی از تاکسی داران این شهر، دو شغله بوده و تمام وقت به شهر خدمات نمی دهند.
عزیزی تاکید داشت لازم است از تاکسی داران دو شغله رشت سلب امتیاز شود و تاکسی به افرادی واگذار شود که قادرند به شکل تمام وقت به همشهریان خدمات ارائه دهند.
  این عضو شورای شهر رشت گفت: افزایش قیمت بلیط های اتوبوس به ۲هزار تومان نیز با توجه به اینکه تعداد اتوبوسهای شهر بسیار ناکافی است و در این بخش نیز با نارضایتی های گسترده روبرو هستیـم، علاوه بر اینکه سود چندانی عاید شهرداری نمیکند، سبب مختل شدن سازوکار کنونی شده و به نارضایتی ها دامن خواهد زد.
  عزیزی تامین و افزایش تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی با قیمتهای متعادل را وظیفه ذاتی بخش مدیریت شهری دانست و تاکید داشت افزایش ترخ تعرفه های حمل و نقل نباید خیلی ملموس باشد و با افزایش سه هزار تومانی در کرایه بعضی خطوط شهر مشاهده میشود مخالفیم.
هادی رمضانی، عضو کمیسیون بودجه نیز با ذکر اینکه در محلات حاشیه ای شهر ایستگاههای تاکسی پراکنده هستند و شهروندان مجبورند بخشی از مسیرهای طولانی را پیاده طی کنند گفت: محلات شهر رو به گسترش است و شبکه حمل و نقل عمومی نیز باید به همین منوال گسترش پیدا کند .
وی گفت: لازم است ایستگاههای تاکسی کیلومتری تعیین شوند و همپوشانی مسیرها در محلات حواشی شهر توسط تاکسیرانی بخوبی صورت گیرد.
رمضانی تزریق خودرو به محلات کم برخوردار را لازم دانست و گفت: سازمان تاکسی رانی باید برای حمایت از تاکسی‌داران نیز برنامه داشته باشد و خدماتی از قبیل فروش ویژه لاستیک یا تامین قطعات به تاکسی ها را در چشم انداز کاری خود ببیند.
در این جلسه و پس از رایزنی در تعرفه نرخ تاکسی ها با افزایش ۲۵ الی ۳۰ درصد کرایه خطوط تاکسی رانی موافقت شد.
در این جلسه اصلاحیه آیین نامه اجرایی تقسیط عوارض شهرداری و لایحه راه اندازی مراکز اطلاع رسانی گردشگری در مبادی ورودی شهر رشت و ارائه توضیحات در این راستا مورد بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *