09:20 - May 16, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • در کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد:
    آزادی ۵۰ زندانی با کمک شهرداری رشت

در کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد:
آزادی ۵۰ زندانی با کمک شهرداری رشت

کیمیای شمال – یکصد و بیست و دومین جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز به ریاست سید شمس شفیعی و با حضور مجید عزیزی نایب رئیس کمیسیون و هادی رمضانی دیگر عضو کمیسیون در ساختمان شورا برگزار شد و ضمن بررسی چهار لایحه، گزارشی از عملکرد سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت نیز در این جلسه ارائه شد.
   سید شمس شفیعی درابتدای جلسه با اشاره به خدمات عمرانی صورت گرفته در سال جاری، اظهار داشت: کارهای بزرگی در حال انجام است. در بخش آسفالت انقلابی صورت گرفته و این حجم از کار در رشت بی سابقه است. تقاطع های غیرهمسطح و طرح میثاق نیز پیشرفت خوبی داشته است.
طبق اعلام شهردار میزان پیشرفت پروژه ها از زمان بندی جلوتر است. با اینکه در چند سال گذشته در شهر رشت خبری از تحولات عمرانی نبوده اما امروز رشت تبدیل به کارگاه عمرانی شده است.
  رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا افزود: درسالروز پیروزی انقلاب اسلامی همواره به مردم امید و نوید می دهیم. سیاه نمایی کار دشمنان است. بودجه هزار میلیارد تومانی به ۵ هزار میلیارد تومان رسیده و پروژه های بسیاری در حال اجراست.
مردم از تحولات صورت گرفته در رشت خوشحالند و از این پروژه ها استقبال کرده اند.
  سید شمس شفیعی همچنین از استاندار و رئیس کل دادگستری و دادستان تشکر کرد و گفت: با پلمب کارخانه آسفالت، یک ماه تولید آسفالت در رشت متوقف شد و اکنون با حمایت مسئولین کارخانه آسفالت رشت فک پلمب و بازگشایی شد.
با وجود تعطیلی یک ماهه، در سال جاری کار بزرگی در حوزه آسفالت صورت گرفته است.
لایحه تامین نیاز راننده پایه یکم ناوگان اتوبوس های شهری
  علیرضا زارع رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت نیز در ادامه جلسه در خصوص این لایحه بیان داشت: هفته گذشته با دستور وزیر کشور و معاون سازمان همیاری و مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل بار و مسافر شهری، اسناد ۷ دستگاه اتوبوس به دست اتحادیه رسید و اولین شهری بودیم که اسناد را دریافت کردیم.
۴ دستگاه باقیمانده نیز در فروردین یا اردیبهشت عودت داده خواهد شد. شرایط خرید اتوبوس نیز فراهم خواهد شد و در این خصوص اقدام خواهیم کرد.
  وی با اعلام اینکه فراخوان بازسازی اتوبوس ها را نیز در دست اقدام داریم اظهار داشت: امروز در رشت ۳۴ دستگاه اتوبوس در حال فعالیت هستند. ۱۶ دستگاه اتوبوس نیز تعمیر خواهند شد.
از ۳۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده نیز ۱۶ دستگاه تحویل داده شده است. با توجه به اینکه هر اتوبوس به دو راننده نیاز دارد و تعداد اتوبوس ها نیز درحال افزایش است و در حال حاضر نیز برخی اتوبوس ها راننده ندارند مساله حضور ۳۰ راننده پایه یک مطرح شده است.
 
هادی رمضانی دیگر عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا تصریح کرد: در حوزه های مختلف با کمبود نیرو مواجهیم. یکی از این موارد رفت و روب است و در سال آینده بودجه بیشتری دیده ایم تا مشکل رفع شود. با تعداد فعلی در حوزه های مختلف و در سازمان های مختلف دچار مشکل خواهیم شد.
سید شمس شفیعی نیز در ادامه تاکید کرد: مساله افزایش نیروها مطرح است اما در فصل بررسی بودجه، این موضوع در بودجه ۱۴۰۳ دیده نشده و تامین منابع مالی صورت نگرفته است.
بودجه با ارزیابی طرح ها و پیش بینی موارد مختلف بسته می شود و این اشکال بر بودجه ۱۴۰۳ وارد است. البته هنوز هم دیر نشده و کمیسیون تلفیق ردیف هزینه ای را نبسته است اما مسیر طی شده مسیر غیربودجه ای و اشتباهی بوده است.
ضمن اینکه باید دید ضوابط و قانون اجازه می دهد ۳۰ نیرو توسط شهرداری جذب شود و آیا به شورا این اجازه را می دهد که مجوز این کار را صادر کند؟
 
مجید عزیزی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا نیز عنوان کرد: پیش از این تعدادی راننده در مجموعه داشته ایم اما با ارتباطاتی که داشته اند در جای دیگری مشغول فعالیتند.
برخی از رانندگان نیز تبدیل وضعیت شده اند و این مشکلات به وجود آمده است. اگر قرار است این اتفاق رخ دهد باید تدابیری در این خصوص اندیشیده شود.
این لایحه با پذیرش کلیات به شرط تطبیق با ضوابط مربوطه مورد پذیرش کمیسیون بودجه قرار گرفت.
لایحه تعیین میزان و نحوه پرداخت حق الجلسه به اعضا و دبیران کمیسیون های قانونی شهردار
  پیرو نامه ارسالی از سازمان بازرسی، در خصوص حق الجلسه اعضا و دبیران کمیسیون های قانونی شهردار، در خصوص مبلغ و تعداد جلسات سقفی تعیین شده که در طول هر ماه، سقف ۲۰ جلسه در نظر گرفته شده است. در حال حاضر جلسات بیشتری برگزار می شود.
به همین دلیل با تصمیم شهردار رشت این لایحه به شورا ارسال شده تا نحوه پرداخت حق الجلسه به حالت سابق بازگردد و معادل یک چهلم حقوق شهردار و بدون سقف تعداد جلسات پرداخت شود.
   پس از توضیحات ارائه شده، کلیات موضوع مورد پذیرش اعضای کمیسیون بودجه قرار گرفت مشروط بر اینکه مدیر مالی و حقوقی در صحن علنی شورا برای ارائه مستندات حضور داشته باشند.
لایحه کمک مالی جهت آزادی ۵۰ نفر از زندانیان
  علی خانواده محجوب رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت با اشاره به جلسات و مکاتبات صورت گرفته، اظهار داشت: این موضوع مربوط به تمام استان است. شهرداری رشت در نظر دارد مبلغ ۵ میلیارد ریال در این رابطه در نظر بگیرد و نسبت به آزادی ۵۰ نفر از زندانیان کمک نماید.
پس از توضیحات ارائه شده موضوع مورد موافقت اعضای کمیسیون قرار گرفت.
لایحه انتقال دکه شماره ۲۲۴
  با توجه به مکاتبات آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت لایحه ای در خصوص جابجایی دکه ای واقع در نزدیکی یکی از مدارس رشت به دلیل مشکلاتی که به واسطه استقرار دکه در این نقطه وجود دارد، به شورا ارسال شده است.
این لایحه نیز مورد موافقت اعضای کمیسیون قرار گرفت.
گزارش عملکرد سازمان عمران، فک پلمب کارخانه آسفالت و بررسی پیشرفت احداث کارخانه آسفالت جدید
امید اکبری رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت در بخش پایانی جلسه به ارائه گزارشی ازعملکرد این سازمان در سال ۱۴۰۲ پرداخت.
  وی همچنین از فک پلمب کارخانه آسفالت شهرداری رشت خبر داد و افزود: بعد از ۳۲ روز کارخانه فک پلمپ شد و از فردا به صورت ضربتی آسفالت و روکش معابر شهر را دنبال خواهیم کرد.
  رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت با اعلام اینکه ۶۵ هزار تن آسفالت طی ۹ ماه نخست سال جاری تولید شده است به ارائه آماری از آسفالت تولید شده در سال های گذشته پرداخت و تصریح کرد: از سال ۹۶ به ترتیب ۵۱ هزار تن، ۳۹ هزار تن، ۱۸ هزار تن، ۲۰ هزار تن، ۳۹ هزار تن و سال گذشته ۳۶ هزار تن آسفالت تولید شده است.
  امید اکبری در بخش پایانی گزارش خود ضمن اشاره به هزینه ها و درآمد سازمان در سال جاری، خاطر نشان کرد: ارائه خدمات توسط سازمان عمران و بازآفرینی به مناطق پنجگانه در سال جاری رشد ۳۲۸ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *