05:40 - May 12, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

پليس فعاليت داوطلبان انتخابات را پايش می کند

کیمیای شمال – رئيس پليس فتا استان از پايش فعاليت داوطلبان انتخابات در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ سرهنگ “اميرحسين نقی مهر” در خصوص رصد و پايش فعاليت داوطلبان انتخابات در فضای مجازی اظهار‌داشت: رصد و پايش فعاليت‌هاي داوطلبان انتخاباتي و جلوگيري از هرگونه فعاليت‌های غيرقانونی در دستور کار پليس فتا قرار دارد و شرايط و ضوابط تبليغ و اقدام داوطلبان مجاز به تبليغات نمايندگی مجلس شوراي اسلامی در فضاي مجازی، تابع قوانين و مقررات ستاد برگزاری انتخابات است.
وي افزود: پليس فتا با توجه به ماموريت‌هاي ذاتي و محوله خود به صورت عام فضای مجازی را رصد مي‌كند و هرگونه جرايم و موارد مغاير با قوانين و موازين تعيين شده را احصاء كرده و به مراجع قضائي اعلام مي‌كند.
رئيس پليس فتا استان گيلان با برشمردن مصاديق جرايم انتخاباتي در فضاي مجازي، گفت: برابر ماده 79 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي درج يا نشر محتواهايي عليه نامزدهاي انتخاباتي، احزاب و گروهک‌هاي سياسي يا اعلام خلاف واقع انصراف نامزدها توسط رسانه‌هاي همگاني شامل ابزارهاي چاپي، الکترونيکي يا ديجيتال يا تمام شبکه‌هاي رسانه‌اي که محتواي نوشتاري، شنيداری ديداري يا تلفيقي از آن‌ها در معرفي يا قابل دسترسي براي عموم مردم باشد، ممنوع بوده و جرم‌انگاري شده است.
اين مقام انتظامي تصريح کرد: برابر ماده قانوني اعلامي پليس فتا به عنوان ضابط عام و تخصصي موظف است نسبت به رصد و جلوگيري از انتشار اين‌گونه محتواهاي مجرمانه اقدام و در صورت وقوع نسبت به معرفي متهمان به مرجع قضائی اقدام کند.
سرهنگ نقي‌مهر در خصوص رعايت موارد تبليغات توسط مديران شبکه‌هاي اجتماعي نيز بيان‌داشت: مديران کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌هاي اجتماعي بايد بدانند انتشار محتوا و تبليغات انتخاباتي در فضاي مجازي و شبکه‌های اجتماعي بايد منطبق بر قوانين انتخاباتي باشد و مديران نبايد نتايج آرای کانديداها را پيش از موعد اعلام نتايج قطعي انتخابات در صفحات مجازي خود منتشر کنند.
وي در پايان به کاربران مجازي توصيه کرد تا قبل از انتشار يا باز نشر يک خبر پيرامون هر کانديداي انتخاباتي از درستي و صحت آن مطمئن شوند و براي اين کار رجوع به خبرگزاري‌هاي داخلی حداقل کاري است که بايد انجام دهند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضاي مجازي، مراتب را از طريق سايت پليس فتا www.cyberpolice.gov.ir بخش ثبت گزارشات مردمی با ما در ميان بگذارند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *