21:35 - May 13, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

هوای گیلان به کام گردشگران

کیمیای شمال – کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشانگر تداوم جو غالبا پایدار در استان تا اوایل هفته آینده است.

رضا باقری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر این اساس آسمان گیلان تا اوایل هفته آینده سه‌شنبه صاف تا نیمه ابری گاهی همراه با افزایش ابر است و به طور کلی طی این مدت جوی غالبا پایدار در این استان حاکم خواهد بود.

وی اضافه کرد: فردا (شنبه) عصر و شب و طی روز یکشنبه هفته آینده موج کم و بیش ناپایدار و احتمال رگبار و رعد و برق برای استان گیلان پیش‌بینی شده که قابل توجه نیست.

باقری خاطر نشان کرد: بر اساس الگوهای هواشناسی جریانات جنوبی تا اوایل هفته آینده به تناوب در گیلان مشاهده می‌شود اما امروز (جمعه) وزش بادگرم در برخی مناطق شدید خواهد بود از این رو ضروریست تا هم از سوی مردم بومی و هم گردشگران این مناطق احتیاط لازم بویژه در طبیعت گردی صورت گیرد.

وی با اشاره به وزش بادگرم در اسب‌وونی تالش در ۲۴ ساعت گذشته اضافه کرد: سرعت وزش باد در این منطقه طی این مدت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت بوده و در زمان حاضر نیز در آستارا و تالش وزش بادگرم به نسبت شدید است.

کارشناس هواشناسی استان گیلان بیان کرد: جیرنده صبح امروز (جمعه) با پنج درجه سلسیوس کمترین دما و سیاهکل با ۲۷ درجه بیشترین دما در ۲۴ ساعت گذشته را به خود اختصاص داده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: دریا نیز امروز برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب پیش بینی شده‌است.

گیلان بعنوان یکی از قطب های گردشگری نزدیک به پایتخت، معمولا در روزهای تعطیل با ورود گردشگران، جمعیتی ۲ برابر جمعیت استان را تجربه می کند؛ طی ۴۸ ساعت گذشته، ۱۷۳ هزار و ۴۴۳ دستگاه وسیله نقلیه وارد استان شد که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته ۱۱۱ درصد افزایش یافت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *