23:19 - April 28, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری رشت عنوان کرد:
    اضافه شدن ۲۱ دستگاه اتوبوس به ناوگان شهری رشت/ خرید تاکسی برقی در دستور کار

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری رشت عنوان کرد:
اضافه شدن ۲۱ دستگاه اتوبوس به ناوگان شهری رشت/ خرید تاکسی برقی در دستور کار

کیمیای شمال – مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری رشت، از خریداری هفت دستگاه اتوبوس صفر جدید خبر داد که در مرحله نصب پلاک هستند و عنوان کرد: ۱۴ دستگاه دیگر را خریداری کردیم و به زودی به ناوگان شهری اضافه می‌شود.

علیرضا زارع در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت ۳۵ دستگاه اتوبوس در سطح شهر رشت، اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل مسافر شهر رشت همچنین حدود ۶۰۰۰ تاکسی فعال دارد.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌های شهری از ساعت ۶:۳۰ صبح الی ۲۱:۳۰ شب اقدام به جابجایی رشتوندان می‌کنند، افزود: ۷۰ درصد تاکسی‌های ما در سن فرسودگی بوده و حدود پنج درصد آنها غیر فعال هستند؛ البته همین تاکسی‌های فعال نیز حدود ۹ ساعت در روز به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت در پاسخ به چرایی کم شدن تعداد تاکسی‌ها در برخی از ساعات روز، یادآور شد: ترافیک شهر موجب شده تاکسی‌ها در جابجایی سریع دچار مشکل شوند.

زارع همچنین به فعالیت حدود ۹۰ مینی‌بوس در سطح محلات مسکن مهر و لاکانشهر و دخانیات و… اشاره و اظهار کرد: شاهد افزایش تعداد اتوبوس‌ها نسبت به سال‌های گذشته هستیم؛ این در حالی است که سال گذشته حدود ۲۱ دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعال بود که امسال به بالای ۳۵ دستگاه رسیده است.

وی با بیان اینکه در کنار اتوبوس، شاهد امرار معاش رانندگان تاکسی هستیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از مسافران به جای استفاده از تاکسی، سوار خودروهای شخصی می‌شوند و همین مسئله برای رانندگان تاکسی، دلسردکننده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل رشت همچنین افزایش خودروهای تک سرنشین به ویژه در ساعات غروب را موجب ایجاد ترافیک و اختلال در جابجایی سریع تاکسی‌ها و حتی اتوبوس‌ها در سطح شهر دانست و متذکر شد: از شهروندان انتظار داریم از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا علاوه بر کاهش ترافیک شهر، توسعه و تقویت ناوگان را به دنبال داشته باشد.

وی مسدود کردن برخی از مسیرها توسط پلیس راهور را از دیگر مشکلات رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شهری جهت رفت و برگشت سریع دانست و بیان کرد: با اجرای پروژه‌های زیربنایی توسط شهرداری رشت، به زودی شاهد کاهش بار ترافیک شهر خواهیم بود.

زارع تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی شهر به تاکسی‌های برقی را در دستور کار مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت دانست و تاکید کرد: شهرداری و شورای شهر پیگیر اجرای این مهم از طریق ارائه تسهیلات به رانندگان هستند؛ همچنین به دنبال اخذ مجوز جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر با خودروهای وارداتی منطقه آزاد انزلی هستیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *