01:57 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • امام جمعه موقت رشت:
    کشاورزان گیلانی را در آستانه فصل کشت دریابید

امام جمعه موقت رشت:
کشاورزان گیلانی را در آستانه فصل کشت دریابید

کیمیای شمال – امام جمعه موقت رشت بیان کرد: مدیران در آستانه نوروز و فصل کشت جدید کشاورزان گیلانی را دریابند و به دغدغه های آنان رسیدگی کنند.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام و المسلمین صفر قربانپور در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رشت اظهار کرد: عدم فروش برنج کشاورزان تاکنون مایه تاسف است.

وی تصریح کرد: اخیرا اعلام شده است که بیش از ۲میلیون تن برنج وارد شده و این در حالی است که قرار بود کمتر از یک میلیون تن برنج وارد شود؛ لذا این موضوع به معنای دور زدن قانون، دولت و بر زمین زدن کشاورزان است.

امام جمعه موقت رشت ادامه داد: همچنین موضوع گفته شده به معنای ایجاد مشکل در بخش اعظمی از استان گیلان و استان های همجوار است و آیا مدیریتی هست که آثار سوء دلسردی و غصه کشاورزان در پرداخت اقساط و گرانی نهاده ها در آستانه فصل کشت جدید را بپذیرد؟

حجت الاسلام قربان پور همچنین به موضوع تغییر کاربری اراضی در گیلان اشاره کرد و افزود: ۱۱ ماه است که گیلان درگیر و دار این موضوع با همراه شکوائیه و حکمی که از دیوان عدالت اداری صادر شد، است.

وی ادامه داد: قطعا در گیلان بخش اعظمی از زمین ها سند رسمی ندارند و در این خصوص نمی شود رسیدگی به پرونده ها انجام بگیرد؛ از این رو تاالان این استان درگیر این موضوع است.

وی ادامه داد:چرا بعضی ها فکر می کنند صرفا با شکواییه مسائل حل می شود؟ نمی توان با ارائه پیشنهادات و راهکارهای منطقی، هم قانون را رعایت کرد و هم حق مردم ادا شود؟

امام جمعه موقت رشت افزود : حال که این موضوع اتفاق افتاد و ۱۱ ماه این ماجرا ادامه پیدا کرده است،همه نمایندگان و قوه قضائیه و مدیران اجرایی دست به دست هم دهند و این مشکل را حل کنند.

حجت الاسلام قربان پور در بخش دیگری از سخنانش به حضور باعظمت مردم گیلان در ۲۲ بهمن اشاره و ضمن قدردانی از آنان گفت: همه آحاد ملت با حضور پرشکوهشان ولایتمداری کردند و توطئه های دشمنان را خنثی کردند ودر آینده هم چنین خواهند کرد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو ادامه داد :تمام چشم طمع دشمن به این انتخابات است و مردم باید با دقت ۴ نامزد را در انتخابات خبرگان رهبری از گیلان انتخاب نمایند.

وی همچنین با اشاره به کثرت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از کاندیداها خواست از زیاده روی در تبلیغات بپرهیزند و در فضای منطقی به رقابت بپردازند.

امام جمعه موقت رشت همچنین با اشاره به در پیش بودن جشن نیمه شعبان از جوانان خواست تا این جشن را بزرگ و باعظمت برگزار کنند .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *