18:35 - April 28, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • سخنگوی ستاد انتخابات استان گیلان در جلسه شورای اداری پست گیلان مطرح کرد:
    برگزاری انتخابات در ۲۶۸۹ شعبه اخذ رای در استان گیلان

سخنگوی ستاد انتخابات استان گیلان در جلسه شورای اداری پست گیلان مطرح کرد:
برگزاری انتخابات در ۲۶۸۹ شعبه اخذ رای در استان گیلان

 

 کیمیای شمال – جوادشفیعی ثابت مدیر کل سیاسی ، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گیلان و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان در این جلسه ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه های اجرایی انتخابات اظهار داشت : روند اجرایی انتخابات امسال نسبت به تجارب دوره های گذشته از لحاظ شکلی و قانونی متفاوت خواهد بود بطوریکه در بحث قانون شفافیت مالی ، هر کاندیدا می بایست نسبت به شفاف سازی نحوه هزینه کرد تبلیغات در انتخابات اقدام نماید . 

به گزارش کیمیای شمال؛ وی با بیان اینکه از پیش ثبت نام ۱۱۸۱ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی ؛ تعداد ۶۸۶ نفر ثبت نام خود را قطعی کردند اظهارداشت : این شیوه ثبت نام و نحوه تبلیغات در فضای مجازی از دیگر تغییرات شکلی در انتخابات سالجاری است .

شفیعی ثابت با اشاره به اینکه ۲۶۸۹ شعبه اخذ رأی در انتخابات پیش رو در سطح استان خواهیم داشت خاطر نشان کرد : در شهر رشت و خمام  و ۳ حوزه انتخاباتی دیگر در سطح کشور انتخابات به صورت صد در صد الکترونیکی برگزار خواهد شد .

وی با بیان اینکه زحمات زیادی توسط عوامل اجرایی در راستای برگزاری انتخابات در استان گیلان کشیده شده است اضافه کرد : با احتساب عوامل اجرایی ، فرمانداران ، بخشداران و بازرسین حوزه های انتخاباتی در مجموع قریب به ۴۲ هزار نفر در روز  پنجشنبه و جمعه (۱۰و ۱۱ اسفند ) وظیفه برگزاری انتخابات را برعهده خواهند داشت .
دبیر ستاد انتخابات استان گیلان در ادامه فضای باز سیاسی ، تعدد چهره ها ، گرایش ها و سلایق مختلف را از مزایا و رقابتی بودن جریان انتخابات پیش رو دانست.

شفیعی ثابت با بیان اینکه در انتخابات سالجاری برای اولین بار است که امکانات دولتی در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار گرفته افزود : ۱۱ کانال جدید در صدا وسیما برای ارائه تبلیغات نامزدها در نظر گرفته شده و مناظره های تلویزیونی برای نامزدهایی که اعلام آمادگی کرده اند برگزار خواهد شد و در پیام  رسان های داخلی نیز به کانالهای ایجاد شده توسط نامزدها تیک آبی اختصاص پیدا خواهد کرد .

سخنگوی ستاد انتخابات گیلان از قطعی شدن تعداد ۵ نفر نامزد انتخابات مجلس خبرگان  در گیلان خبر داد و افزود : این نامزدها برای احتساب ۴ کرسی مجلس خبرگان باهم به رقابت خواهند پرداخت .

وی با بیان اینکه مشارکت مردم گیلان در انتخابات سنوات گذشته بیشتر از سطح متوسط کشور بوده اظهار داشت : در استان با چالش هایی در حوزه های زیست محیطی ، صنعت ، حمل و نقل ، ضوابط ساخت و ساز و زیرساخت های فرسوده مواجه هستیم که جا دارد افرادی که در انتخابات شرکت می کنند با مد نظر قراردادن چالش های موجود ، مدیریت آتی استان را به دست افرادی بسپارند که در این حوزه های دارای راهکار هستند .

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *