01:46 - April 29, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • آغاز طرح نوروزی پليس گيلان/ حضور208 تيم گشت پليس برای خدمت‌رسانی به شهروندان

آغاز طرح نوروزی پليس گيلان/ حضور208 تيم گشت پليس برای خدمت‌رسانی به شهروندان

کیمیای شمال – فرمانده انتظامي استان از آغاز طرح نوروزي پليس خبر داد و گفت: پليس با 208 تيم گشت خودرویی و موتوری پليس به استعداد 813 نفر به شهروندان خدمت‌رسانی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ سردار “عزيزاله ملکي” در مراسم آغاز طرح نوروزی پليس گيلان که با حضور جمعي از مسئولان استانی و انتظامي در ستاد فرماندهي انتظامي استان برگزار شد ضمن تبريک حلول ماه مبارک رمضان و سال نو اظهار داشت: طرح نوروزي امسال با شعار آرامش و امنيت در بهار قرآن و طبيعت از 24 اسفندماه 1402 آغاز و تا 14 فروردين‌ماه سال 1403 در تمام معابر درون شهري و برون شهري استان با تمرکز بر اولويت‌ها و محورهاي پرتردد استان ادامه خواهد داشت.
وي با اشاره به همکاري و مشارکت دستگاه‌ها، سازمان‌ها و يگان‌هاي امدادي در اجراي اين طرح افزود: در اين طرح پليس با 157 تيم گشت خودرويي، 51 تيم گشت موتوري به استعداد 813 نفر حضور خواهد داشت.
فرمانده انتظامي استان گيلان تعداد کل نيروي انساني اين طرح را هزار و 736 نفر در 158 ايستگاه ثابت و 128  ايستگاه سيار و 791 دستگاه خودرو سبک، نيمه سنگين و سنگين با دو فروند بالگرد اعلام کرد و بيان داشت: در نوروز امسال بيش از يک ميليون و 600 هزار خودرو وارد استان شد که اين تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش 7 درصدي داشته است.
اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينکه در طرح نوروزي سال 1402 بيش از 2 هزار و 464 فقره تصادف در استان رخ داد خاطرنشان کرد: در اثر 526 فقره تصادف مهم جرحي و فوتي 620 نفر مجروح و متاسفانه 37 نفر در تصادفات جاده‌اي فوت کردند.
سردار ملکي هدف از اجراي طرح نوروزي را مديريت ترافيک، تامين ايمني عبور و مرور، کنترل ترددها در شرايط گوناگون در ايام تعطيلات نوروزي و ماه مبارک رمضان اعلام و بر استفاده تمامي ظرفيت‌ها و امکانات لازم براي  اجراي ماموريت و تامين و ايمني سفر شهروندان و مسافران تاکيد کرد.
وي با اشاره به گزارش و آمار 10 ماهه سال جاري پزشک قانوني افزود: با وجود تعدد عبور و مرور در استان ما طبق آمار استان چهارم در کاهش جان باختگان در کشور هستيم.
فرمانده انتظامي استان گيلان رضايتمندي حداکثري شهروندان از اجراي طرح نوروزي را حائز اهميت دانست و افزود: پليس و ساير دستگاه‌هاي متولي اجراي اين طرح، خدمتگزاران مردم هستند و براي امنيت و آسايش هموطنان از هيچ تلاشي دريغ نخواهند کرد.
اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به تلاش متوليان حوزه ترافيکي براي کاهش کل تصادفات در استان تصريح کرد: اميدواريم در عيد نوروز طوري خدمت گزاري کنيم که مسافران با رضايت کامل استان را ترک کنند.
گفتني است در اجراي طرح نوروزي پليس، اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، هلال احمر، اورژانس و فوريت‌هاي پزشکي و امداد خودروي گيلان با پليس همکاري و مشارکت دارند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *