16:20 - May 12, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • امام جمعه رشت:
    مسئولان باید این مردم و همراهی‌های آنان را قدر بدانند

امام جمعه رشت:
مسئولان باید این مردم و همراهی‌های آنان را قدر بدانند

کیمیای شمال – امام جمعه رشت با اشاره به تلاش ها و ایثارگری های مردم ایران نسبت به نظام و انقلاب ونیز حضور و همراهی همیشگی آنان در صحنه های مختلف گفت: مسئولان باید قدر این ملت را بدانند.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا؛ آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) رشت اظهار کرد: مسئولان موظف به خدمت صادقانه و بی منت به مردم هستند و باید بدانند هرگز کاری را که برای آنان انجام می‌دهند، بازگو نکنند.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان امسال با ایام نوروز گفت: حرمت ماه مبارک رمضان در بهار طبیعت و قرآن باید حفظ شود. در ماه مبارک رمضان که امسال همزمان با ایام نوروز است به گونه ای رفتار کنیم که خداوند، اولیاء الله، شهیدان خشنود باشند.

وی روزه خواری در خیابان ها و اماکن عمومی را خلاف شرع دانست و افزود: در این ایام نباید با اقداماتی از جمله روزه خواری حریم امت اسلامی و مردم مسلمان شکسته شود و همه افراد جامعه اسلامی ما باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به موضوع حجاب گفت : اکثر این افراد نسبت به اهمیت موضوع اطلاع کافی ندارند اما اگر بدانند که برداشتن روسری از سر چه مباحثی دارد و دل مومنان و امام زمان (عج) را به درد می آورد هرگز این کار را انجام نمی دهند.

وی با تاکید بر اینکه حرمت این ماه مبارک باید حفظ شود، از همه خواست نسبت به این موضوع حساسیت و رعایت لازم را داشته باشند.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به کاریکاتور منتشر شده در نشریه فرانسویبا موضوع به سخره گرفتن کودکان و مادران فلسطینی گفت: سه جنایتکار یعنی ترامپ، بایدن و نتانیاهو دنیا را به آتش کشیدند؛ در چهار ماه بیش از ۳۰ هزار زن و کودک را به شهادت رساندند و حال این جنایت ها به سخره گرفته می شود.

وی با تبریک به مردم یمن در ساخت موشک با طی مسافت ۱۰ هزار کیلومتر در ساعت بیان کرد: مردم یمن ایستادگی را از ملت ایران آموختند.

 

۷۰ درصد عامل دیابت استرس است

رییس انجمن دیابت کشور نیز در سخنرانی کوتاهی پیش از خطبه های نماز جمعه رشت با تشریح بیماری دیابت و دلایل بروز آن گفت: برآوردها حاکی از آن است که ۱۰ درصد جمعیت گیلان مبتلا به دیابت هستند البته برخی از دیابت خود مطلع نمی باشند.

دکتر شکور امیدی با اشاره به نقش مهم تغذیه و دوری از استرس در پیشگیری از دیابت اظهار کرد: استرس ۷۰ درصد عامل دیابت است.

وی با تاکید بر لزوم‌ آزمایش دیابت و ضرورت توجه بیمه ها به بیماران دیابتی افزود: بیمه ها، بیماران دیابتی را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار نمی دهند در حالیکه‌ در تمام دنیا بین پزشک و بیمار رابطه مادی وجود ندارد.

رییس انجمن دیابت کشور با بیان اینکه بیماران دیابتی باید مراقبت های لازم را داشته باشند، بیان کرد: ورزش سنگین و روزه داری برای این بیماران ممنوع است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *