09:51 - April 29, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

بیش از ۱۲ میلیون گردشگر از جاذبه‌های گیلان دیدن کردند

کیمیای شمال – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: بیش از ۱۲ میلیون گردشگر در سال ۱۴۰۲ از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و گنجینه های (موزه) استان دیدن کردند که این رقم در هم‌سنجی با سال پیش از آن ۱۷ درصد رشد داشته است.

ولی جهانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرک تاریخی ماسوله، موزه میراث روستایی گیلان، بنای تاریخی قلعه رودخان و موزه چای لاهیجان انتخاب نخست گردشگران برای بازدید از جاذبه های تاریخی استان بوده است.
وی همچنین از ورود بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو به این استان در فاصله زمانی ۲۵ اسفند (آغاز طرح نوروزی) تا آخرین روز اسفند ۱۴۰۲ خبر داد.
جهانی با توجه به تشریح جزییات آماری ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان در این مدت اظهار کرد: بر اساس داده‌های آماری، ورود خودرو به استان از مرز ۴۰۰ هزار گذشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از خروج ۲۸۶ هزار خودرو از این استان خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون حدود یک میلیون و ۹۶۴ هزار نفر از مبادی زمینی و هوایی وارد گیلان شدند و یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر هم از این استان خارج شدند.
جهانی از ثبت اقامت ۳۷۰ هزار نفر شب در گیلان خبر داد و بیان کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۷۷ درصد کاهش داشته است.
او از اقامت ۱۷۴ گردشگر خارجی در گیلان خبر داد و افزود: این افراد دارای ملیت های جمهوری آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصر و چین هستند.
گیلان دارای سه هزار و ۵۵۴ واحد تاسیسات گردشگری است که ۳۸۲ مورد آنها بین‌راهی بوده و بیش از ۱۲ هزار نفر در بخش گردشگری گیلان فعال هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *