12:39 - April 29, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

عدم توجه به جلو و حواس پرتی مهمترين علل وقوع تصادفات رانندگی

کیمیای شمال – رئيس پليس راه استان عدم توجه به جلو و حواس پرتی را مهمترين علل وقوع تصادفات رانندگی در ايام طرح نوروز1403 استان دانست.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ سرهنگ “جاور صفاری” در تشريح اين خبر اظهار داشت: در تحليل های صورت گرفته از وضعيت تصادفات رانندگي در سطح استان، يکی از مهمترين علل تصادفات مربوط به عدم توجه به جلو و حواس پرتي رانندگان با 34 درصد از کل تصادفات است که متاسفانه حوادث ناگواري را رقم می زنند.
اين مقام انتظامي علت اصلي عدم توجه به جلو و حواس پرتي توسط رانندگان را ناشي از استفاده تلفن همراه حين رانندگی دانست و افزود: مهمترين عامل وقوع حوادث رانندگي، استفاده از تلفن همراه حين رانندگي بوده که بسيار خطرناک و نقش مخربي در پرت کردن حواس راننده ايجاد مي کند.
وي ادامه داد: استفاده از تلفن همراه حين رانندگي، عکس العمل راننده را به حداقل ممکن مي‌رساند بنابراين رانندگان بايستي تا مدت 2 ثانيه بهترين تصميم را در مقابل خطرات احتمالي گرفته و عکس العمل مناسب نشان دهند.
سرهنگ صفاري گفت: بعضي مواقع رانندگان هنگام رانندگی در حال ارسال پيامک و مشاهده پيام ها در فضاي مجازي هستندکه اين کار علاوه بر اينکه حواس راننده را پرت مي کند، جلوي ديد راننده را هم مي گيرد و در اين حالت تقريباً عکس العمل راننده به صفر مي رسد، پس بنابراين رانندگان بايستي هميشه در حين رانندگي تمرکزشان به مقابل خود بوده تا هنگام خطر عکس العمل به موقعي نشان دهند تا از بروز حوادث ناگوار جلوگيري کنند.
رئيس پليس راه استان گيلان از رانندگان خواست هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنند و در صورت تماس ضروری در يک جاي مطمئن متوقف و پاسخگوي تلفن باشند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *